Vaši kritici nepochopili Vaše posolstvo.
To podľa mňa nie je o tom, že Vy uprednostňujete sociál- demokratov pred liberálmi, ale o tom, že dnes pre dosiahnutie cieľov treba mať strategické uvažovanie !!!
Tak ako v roku 1992 dozrel čas na založenie SLOVENSKEJ REPUBLIKY, tak dnes v roku 2010 dozrel čas na ZASTAVENIE VRAŽDENIA NENARODENÝCH DETÍ !!!
Obávam sa, že tak ako to vedenie KDH nepochopilo v roku 1992, tak to NECHÁPE ani teraz !!! Aj keď sú to iní ľudia, ale spôsob uvažovania im ZOSTAL !!!
Kresťania hovoria, že treba byť v strehu a poznať zamenia doby !!!
Vy pani Tutková máte ten vzácny dar, že ste to poznali !!!
Ďakujem !!!
Čo urobí vedenie KDH to je ich delo. V roku 1992 padli z 19 % na 5 %. Uvidíme na koľko percent v nastávajúcich voľbách padnú z terajších 8% ???
(Osobne si myslím, že ich terajší prepad z prognózovaných 12% bol zapríčinený ich negatívnou volebnou kampaňou a ich vyhranením sa s kým pôjdu po voľbách.)
ale rozhodne je váš článok tisíckrát kultivovanejší než I. Gazdovo inkvizítorské označenie politického protivníka za diabla. Ako aj ďalších, ktorí namiesto argumentov siahli na osočovanie z najhlbšieho dna (kresťan v úvodzovkách, talibanista, diablov služobník).
Podpredseda Smeru Marek Maďarič práve v STV poprel, že by Smer mohol podporiť Vatikánsku zmluvu, podľa neho to vytvára "rôzne kategórie ľudí" s rôznymi právami... Naproti tomu aj SaS, SDKU už hovorili, že obsahovo s tým problém nemajú.
Submitted by Lukáš Obšitník on 20 June, 2010 - 12:55.
Tak sa teraz asi z toho snazia nejako vyzut, aby si zachovali tvar, kedze sa az prilis podkladali a KDH nic. Este pred 2 dnami tvrdil Madaric v hlavnom spravodajstve STV, ze ked by sa KDH s nimi dohodlo na vladnuti, tak Vatikanska zmluva by bola natrvalo zakotvena v slovenskom prave - parafrazujem. Pockajme si len, s cim vsetkym SaS a SDKU problem mat budu! Ale bodaj by nemali. Vsetci sa boja eurokratov v konecnom dosledku. Par extremistov z Bruselu zas trochu zatlaci a SDKU a spol budu zas polepeni. Skonci to podla navrhu Pietruchovej - zakonom, ktorym sa nic neporiesi a dalsie obdobie ho nova parlamentna vacsina zrusi.
v politike treba byť trpezlivý !!!
Všimnite si o aké rezorty sa uchádza KDH (zdravotníctvo, vnútro- spravodlivosť alebo obrana).
Som silne zvedavý čo v uvedených rezortoch chcú dosiahnuť ???
Bublina spľasne veľmi rýchlo !!!
Ja by som na Vašom mieste veľmi rychlo spracoval preklad poľského zákona o interupciách a cez skupinu poslancov ho predložil do parlamentu.
Pravda o tom ako to politické strany myslia vážne s ochranou života sa IHNEĎ ukáže !!!
verim, ze veci nielen robite, ale si ich aj spatne analyzujete. Zaujimalo by ma, co si myslite, ze sa Vam podarilo dosiahnut rozposlanim vyzvy, o ktorej ste pisali?
velmi dobry, analyticky clanok ... co sa podarilo dosiahnut rozposlanim vyzvy? KDH sa "trosku" rozhybalao a priblizne trosku vie, co chce (vyvinul sa na vedenie KDH urcity pozitivny tlak a chova sa "kapanek" jasnejsie)... aj ked danu situaciu nevyuzilo tak, ako mohlo ... Fico KDH velmi pomohol svojou ponukou ... liberali spozorneli (prinajmenej) a KDH vo stvorkoalicii uz nie je taky "komparz" do poctu ... a bol tu dobry napad: treba dat opatovne navrh zakona na zrusenie potratov do parlamentu ... to by bol gol, keby presiel "vdaka" Smeru ... a tak si zacal Fico budovat politicke vitazstvo o 4 roky .... zlodej lepsi ako vrah (nenarodenych deti) ...
Podla coho usudzujes, ze kdh sa rozhybalo, a priblizne trosku vie co chce?
Predtym to nevedelo?
Ako mohlo kdh vyuzit danu situaciu?
Co konkretne dosiahla, podla teba Tutkovej vyzva?
Vyjadrenie cloveka, ktory bol priamo v politike. Dufam, ze sa do este nej vrati. Pretoze pre mna predstavuje prototyp skutocneho krestanskeho politika.
http://blog.tyzden.sk/vladimir-palko/2010/06/20/pravica-moze-tutkova-nie/
Pokoj a dobro :)
Submitted by Peter Stefan on 21 June, 2010 - 08:31.
Problém KDH je, že na jeho čele boli alebo sú ľudia, ktorí sa na verejnosti tvária, že sú kresťania, ale ich kresťanská orientácia je prinajmenšom pochybná. Títo ľudia ovplyvňujú aj ostatných členov KDH, ktorí buď nerozmýšľajú, buď sú zbabelí alebo morálne nevyrovnaní.
Napr.:
1. V r. 1992 J. .Čarnogurský na vyzval tých členov KDH, ktorí chceli plniť volebný program KDH, aby z neho odišli. Čarnogurský sa pritom zaviazal plniť program KDH. Za jeho bezcharakternosť mal byť okamžite vylúčený z KDH. Miesto toho tretina členov KDH z neho odišla, čo bolo jeho výrazným oslabením.
2. V tom istom roku J. Čarnogurský v parlamente nazval program KDH vrcholom primitivizmu a politicvkým hazardérstvom. Za toto verejné vysmievanie vlastného programu Čarnogurský nebol z KDH vylúčený. Ak Čarnogurský je ochotný byť na čele strany, ktorá podľa neho má primitívny a hazardérsky program, aké má zásady?
3. V r. 1994 KDH na základe postoja F. Mikloška a J. Čarnogurského odmietlo dať na svoju kandidátku kresťanov z KSÚ (ich hlasy potom prepadli), no dalo na ňu liberálov z dnešnej OKS (keď v r. 1998 sa dostali do parlamentu, nepodporili zákaz potratov).
4. V r. 1998 sa členovia KDH (napr. Mikloško, Figeľ, Hrušovský)dávali superpopulistické sľuby o dvojnásobných platov atď. Sľuby sa samozrejme nesplnili, uvedení ľudia sa nikdy neospravedlnili.
5. V r. 1999 poslanci KDH podporili útočnú vojnu proti Juhoslávii, hoci je to v rozpore s Desatorom. Od podpory vojny ich neodradilo ani odmietavé stanovisko pápeža k nej, o ktorom vedeli. KDH týchto poslancov nevylúčilo zo svojich radov.
6. V r. 2003 minister za KDH Lipšic hlasoval vo vláde za útočnú vojnu proti Iraku, hoci je to závažné porušenie Desatora a takisto to bolo nerešpektovanie verejne známeho stanoviska pápeža. KDH ho zo svojich radov nevylúčilo a vo vláde ponechalo.
7. Vojnu proti Iraku Lipšic sa obhajoval klamstvami. Lipšic klamal aj pri iných príležitostiach, je známy tým, že klamstvo a osočovanie je pre neho pracovnou metódou, z čoho bol verejne opakovane usvedčený, napr. pri tvrdení, že Harabin nemá bezpečnostnú previerku alebo že Petríková postupovala okamžite voči Dubovcovej. KDH nevadí, že Lipšic klame, toleruje ho ako svojho člena, dokonca reprezentanta.
8. V r. 2005 Lipšic so súhlasom poslancov KDH zaviedol do trestného práva agenta provokatéra, ktorý má navádzať na konanie zla. Aj navádzanie na zlo je hriechom.
9. Lipšic pred poslednými prezidentskými voľbami presadil podporu KDH amorálnej Radičovej tvrdením, že je to veľkorysosťou. Podpora zla nikdy nie je veľkorysosťou, je len nemorálnosťou. Veľkorysosť ku zlu je tá široká cesta, o ktorej Kristus povedal, že vedie do pekla. Lipšic okrem toho, že nemá morálne hodnoty dokázal KDH presvedčiť, že prevracanie hodnôt je správne.
10. Figeľ dal na KDH Marcinčina, ktorý nebol ani jeho členom. Marcinčin sa verejne vyjadril, že je proti zákazu potratov a nevie, či by hlasoval za registrované partnerstvo. Dnes je poslancom.
Týchto zlých krokov KDH bolo oveľa viac, pričom každý z nich bol znakom závažného zlyhania KDH, najmä ich predstaviteľov: Čarnogurského, Mikloška, Hrušovského, Lipšica, Figeľa atď. KDH je v dôsledku svojich zlých vodcov strana, ktorá pravidelne závažne zlyháva a má ďaleko od svojho názvu. Náprava sa asi bude môcť dať len výmenou vedenia alebo založením kresťanskej strany.
Sľuby o dvojnásobných platoch, dôchodkoch vo výške 50 % priemernej mzdy atď. nedával len Dzurinda, ale všetkých 150 členov SDKÚ. Jednohlasne to schválili na svojom sneme v Trnave, nikdo z nich na sneme nechýbal, nikto nebol proti, nikto z nich sa nezdržal hlasovania, takže všetci nesú zodpovednosť za tieto nerealistické sľuby. Najmä tí, ktorí z nich sa dostali do funkcií, takže mali možnosť ich splniť.
Ak vec neovládate, tak sa radšej nevyjadrujte.
Pocuj, vlastenec, vo svojom prispevku 21 Jún, 2010 – 09:18 si pisal: „V r. 1998 sa členovia KDH (napr. Mikloško, Figeľ, Hrušovský)dávali superpopulistické sľuby o dvojnásobných platov atď.“ Keď som poukazal na to, ze toto sluboval Dzurinda, tak si zmenil melodiu a 22 Jún, 2010 - 07:56 si napisal… „Sľuby o dvojnásobných platoch, dôchodkoch vo výške 50 % priemernej mzdy atď. nedával len Dzurinda, ale všetkých 150 členov SDKÚ.“ Takze preco si z toho najskor obvinoval KDH? Btw, naozaj si myslis, ze SDKU ma len 150 clenov?
Navyse si odpovedal miesto mna niekomu inemu a potom si sa ospravedlnil za „neadresnú reakciu". Vies vobec, co slovo „neadresny“ znamena?
Ak veci neovladas, tak sa radsej nevyjadruj. Zbytocne sa tu strapnujes.
Submitted by Štefan Konkol on 22 June, 2010 - 09:47.
Pán Konkol,
všetci robíme chyby. Dôležité je, či sú podstatné, alebo nepodstatné. Podstatné bolo moje tvrdenie, že niektorí význační dlhoroční predstavitelia KDH (napr. Mikloško, Figeľ, Palko, Brocka, Fronc, Sabolová) vo voľbách v r. 1998 sľubovali také nerozumné veci, ako dvojnásobné platy, ktoré potom nesplnili. Vy ste v tejto súvislosti uviedli len Dzurindu. Potom, ako keby sa nič nebolo stalo, kandidovali do tej istej funkcie. Nevyvodili voči sebe nijakú zodpovednosť, ani KDH. Tú voči sebe za svoje zlé kroky asi nevyvodia nikdy, nech urobia hocičo zlého. V KDH sa zodpovednosť nenosí. Nemali ste pravdu, keď ste ako zavádzača voličov uviedli len Dzurindu. Ja som omylom zaslal svoju reakciu nie Vám, ale inej osobe. Urobil som chybu nie v podstate sporu, len v adrese. Ja som sa ospravedlnil za svoj omyl. Vy ste sa za svoje nepravdivé tvrdenie neospravedlnili.
To, ze si prispevok adresoval nespravne, nie je podstatne. Ani to, ze nevies co slovo "neadresnú" znamena. Ani to, ze pises o vsetkych 150 clenoch SDKU. Ani to, ze tvoja veta, ktoru nizsie citujem je gramaticky nespravna.
Podstatne je toto:
Napisal si (21 Jún, 2010 - 09:18): "V r. 1998 sa členovia KDH (napr. Mikloško, Figeľ, Hrušovský) dávali superpopulistické sľuby o dvojnásobných platov atď."
Uved, kde Miklosko taketo veci sluboval, alebo sa ospravedln za nepravdu. A ak vec neovladas, tak sa radsej nevyjadruj.
Submitted by Štefan Konkol on 22 June, 2010 - 14:59.
Mikloško je človek, ktorého nemožno brať príliš vážne, ako to vidno napr. z výsledkov dnešného súdneho pojednávania o arcibiskupovi Sokolovi, kde sa preukázalo, že bol pôvodcom závažného osočujúceho tvrdenia, čo u neho nie je ojedinelý prípad.
Ako sa v r. 1998 zúčastnil na rozdávaní nesplnených volebných sľubov, to si môžete nájsť napr. na http://mesto.sk/prispevky_velke/trnava/sdkchcedvojnasobne899638678.phtml
V danej strane bol popredným členom, keďže kandidoval na treťom mieste a bol zvolený do NR SR.
Nemám to presne zrátané, ale myslím, že dnešný priemerný mes. zárobok (okolo 20tis Sk) dvojnásobný oproti roku 1998 môže byť... Ak si dnes pozriete ulice a dediny, ľudia chodia na samých nových autách, postavili nové domy, rekonštruujú staré, byty sú pomaly už porovnateľné s tými v záp. Európe.. Slovensko z pohľadu roku 1998 je v skutočnosti veľmi bohatá krajina. Ale rok 98 bol o niečom inom, nie o dvojnásobných platoch..
Submitted by Lukáš Obšitník on 22 June, 2010 - 17:55.
Sľuby sa dávajú na jedno volebné obdobie, t. j. mali sa splniť do r. 2002. Vzhľadom na to, že inflácia bola vyššia ako priemerné zvýšenie platov, reálne príjmy pre väčšinu obyvateľov Slovenska dokonca klesli. Ja sa dosť stretávam s bezdomovcami. Mám dojem, že je ich značne viac ako v r. 1998. To je dôležitejšie, ako nové autá.
ze priemerny zarobok je skoro dvojnasobny ale porovnajme aj ceny a vysledok je jasny.inak ten zarobok je preto taky lebo je tu /na sk/ uzka skupina ludi,ktori ten priemer zdvihaju hore radikalnym sposobom.ale sk je coraz chudobnejsie.vdaka privatizacii iba uzky okruh ludi sa stal bohatymi.tiez vdaka privatizacii drzia zvysok spolocnosti v stave biedy.
Pytal som sa ta, kde Miklosko taketo veci (dvojnasobne platy) sluboval a ty mi posles link na ustanovujúci kongres Slovenskej demokratickej koalície (SDK) a pises, ze "V danej strane bol popredným členom". To akoze Miklosko bol clenom SDK? Skutocne ti odporucam "ak vec neovladas, tak sa radsej nevyjadruj. Zbytocne sa tu strapnujes."
Submitted by Štefan Konkol on 22 June, 2010 - 17:57.
Ciastocne sa ospravedlnujem - Miklosko skutocne bol clenom SDK, ktora vznikla ako reakcia na "protikoalicny zakon". Opakovane vsak odbiehas od podstaty a ta je, ze si napisal: "V r. 1998 sa členovia KDH (napr. Mikloško, Figeľ, Hrušovský)dávali superpopulistické sľuby o dvojnásobných platov atď." Napis uz konecne presne, kde Miklosko, ako clen KDH taketo sluby daval.
Submitted by Štefan Konkol on 22 June, 2010 - 18:58.
Nie je mi jasné, prečo sa pýtate na to, čo tu už bolo povedané. Tak to zopakujem, iba trochu podrobnejšie. V r. 1998 Mikloško atď., pôvodne členovia KDH, dočasne vstúpili do SDK. Táto strana aj hlasmi Mikloška atď. prijala volebný program, ktorý nazvala zmluva s občanmi. V ňom sa sľubovali dvojnásobné platy, podstatné zvýšenie životnej úrovne. Sľuby boli nereálne a nesplnili sa. Aj v dôsledku týchto sľubov Mikloško atď. sa stali poslancami. Krátko po voľbách sa Mikloško a spol. vrátili do KDH aj so svojimi poslaneckými miestami. Ani Mikloško a spol., ani celému KDH nevadilo, že zastúpenie v NR SR dosiahli za cenu nesplnených sľubov. Nikto nevyzval Mikloška a spol., aby sa vzdali mandátov, získaných cestou nepravdivých sľubov. V nasledujúcich voľbách v r. 2002 týmto ľuďom nevadilo, že zlyhali a chceli byť opäť poslancami. KDH ich v ich v tom podporilo a tak sa nimi opäť stali. KDH vtedy nevadilo ani to, že svoj predchádzajúci mandát vykonávali v závažnom rozpore s morálkou, napr. že v r. 1999 podporili útočnú vojnu proti Juhoslávii.
...a nou bol zastaveny bratovrazedny,nekonecny konflikt,s ktorym si nevedela Europa poradit....A my si nevieme poradit s vlastencami ktori nepochopili ze poslanci nemozu zo svojej stolicky zvysovat platy.Mozu vsak hlasovat za zakony ktore vytvoria prostredie v ktorom je mozny rast zivotnej urovne...alebo zhlasuju za bombardovanie Juhosky a veci sa posunu dalej...spravnym smerom(s prepacenim)...
1. Konflikt nebol zastavený preto, lebo časť Európy podporovala útočníkov.
2. Ak poslanci neboli schopný splniť zdvojnásobnenie platov, načo to sľubovali? So svojou výčitkou ste na zlej adrese. Navyše poslanci neboli schopní ani vytvoriť podmienky na zvýšenie platov.
Dufam, ze si kazdy vsimne, ze 21. Juna si pisal „clenovia KDH...davali superpopulisticke sluby...“ a 23. Juna uz pises „...povodne clenovia KDH...“ Toto nie je hra so slovami – vstupenie KDH do SDK pravdepodobne zachranilo krestansku pritomnost v slovenskom parlamente. Na tomto svete nie su dokonale riesenia vzdy k dispozicii... Ja vsak rozhodne nesuhlasim, s postojom "my ostaneme svati, aj ked cely svet pojde do pekla".
Pokial ide o "útočnú vojnu proti Juhoslávii" plne suhlasim s tym, co pise Palo 1. Ty si ozaj myslis, ze bez siloveho zasahu zvonka by sa boli bojujuce strany vlastenecky pomerili?
Submitted by Štefan Konkol on 23 June, 2010 - 10:28.
1. Tí ľudia, ktorí dávali tieto sľuby, boli pred ich dávaním i po ich nesplnením členovia KDH. Po ich návrate do KDH, to malo členov, ktorí dávali superpopulistické sľuby. V čom vidíte problém?
2. Vy nevidíte morálny problém, že niekto tu bol útočníkom a niekto obrancom? Uznávate Desatoro? Ak nie, potom naša ďalšia debata je zbytočná. Vojnu začali albánski teroristi. Ich povinnosťou bolo vojnu ukončiť. Podporilo ich NATO. Výsledkom je nestabilné prímerie za cenu tisícov mŕtvych a státisícov vyhnancov. A čo ak po istom čase tu vypukne nová vojna, ešte horšia, aká bola koncom 90. rokov? A táto vojensky úspešná agresia povzbudila útočníkov do ďalších vojen, ktoré trvajú už roky a vyžiadali si státisíce životov. A ešte koľko životov si vyžiadajú, prípadne ďalšie agresie?
Vstup clenov KDH do SDK bol potrebny na zachranenie krestanskeho hlasu v slovenskom parlamente. Preco to nedokazes pochopit? Co sa tyka vojenskych konfliktov v byvalej Juhoslavii, koncom minuleho storocia boli styri - z toho tri medzi "slovanskymi bratmi". V kazdom konflikte figurovalo Srbsko. Nic ti to nenaznacuje?
Submitted by Štefan Konkol on 23 June, 2010 - 11:40.
1. Nechápem Vás. Pred tým, ako KDH sa rozhodlo nekandidovať vo voľbách v r. 1998 ako samostatná strana, malo asi 13 % preferencií a tie neustále rástli. Do NR SR by sa bolo dostalo, aj bez toho, aby jeho kandidáti boli na kandidátke SDK. Do KDH sa vrátilo menej ľudí, ako z neho odlišlo, takže pre KDH to bol aj z tohto dôvodu zlý krok. Podobne ako dnes, ani vtedy pre vedenie KDH neboli prvoradé kresťanské záujmy.
2. Na občianskej vojne voči Juhoslávii mali všetky zúčastnené strany svoju vinu. Napr. občianska vojna v Bosne a Hercegovine sa začala tak, že tam boli zabití Srbi. Bosňania v úradoch to netrestali, hoci vražda je vždy vraždou, aj keď sa vraždí len z dôvodu národnosti obete. To v Srboch vyvolalo obavu a začali sa ozbrojovať. Neskôr na mnohých miestach boli zabití Srbi len preto, lebo boli Srbmi, napr. v okolí Bratunacu. Veľa zla narobili svojou štvavou propagandou aj médiá na všetkých stranách.
1. Prekrucas fakty. Pises ze KDH malo „asi 13 % preferencií a tie neustále rástli.“ To jednoducho nie je pravda. V prvych slobodnych volbách v r. 1990 KDH dostalo 19,21%, zatial co v 1994 len 10,08 %. Tazko teda mozno povedat, ze jeho preferencie neustále rástli. V roku 1998 potom KDH spolu s SDK, SDĽ, SMK a SOP ziskalo 26,63 0 hlasov a odstavilo Mečiara.
2. Co sa tyka Juhoslavie, bol to zalar narodov a len co povolilo komunisticke zovretie, kazdy, kto mohol, z neho zdrhol – pocnuc Slovinskom a konciac Kosovom. Len Srbi bojovali ako sialeni za jeho zachovanie.
Submitted by Štefan Konkol on 23 June, 2010 - 15:26.
1. Ak z môjho príspevku jasne vyplýva, uvedených 13 % preferencií sa vzťahuje k tomu obdobiu, keď vzniklo SDK. SDK vzniklo v r. 1997. Všetky tie dátumy, ktoré ste uviedli, s mojím tvrdením nemajú súvislosť.
2. Či Juhoslávia bola alebo nebola žalárom národov, vražda hocijakého človeka vždy ostáva vraždou, aj keď zavraždený je Srb. Cieľ neospravedlňuje morálne zlé prostriedky.
1. Nemozes hovorit o neustalom raste a pritom ignorovat dlhodoby trend.
2. Suhlasim, ze vrazda ostava vrazdou, ale pridam, ze prave zasah NATO zastavil vrazdenie v byvalej Juhoslavii.
Submitted by Štefan Konkol on 23 June, 2010 - 18:21.
som rad, ze mame na Slovensku takehoto cloveka. Pravda, zaujimavou by bola reakcia jedinej osoby: p. Lipsica. Tej sa ale pravdepodobne nedockame. Ak ano, mal by som este doplnujuce otazky: akcia Zitnanska I, ktora ukazuje jeho napojenie na urcitu "skupinku", ako aj na okruzny list pred volbami, kde tlacil na kruzkovanie jeho ludi. Myslim, ze nadisiel cas na jeho eliminaciu z vedenia KDH. Inak KDH caka podobny scenar, ako KDU v Cechach.
Dobre, presne, celé v línii hlavného problému - ochrana života. To je váš biznis. Politici majú možno širšiu zodpovednosť, ale to podstatné akoby z nej vypustili.
PMin
ono je uz v kosiari spolu s ostatnymi politickymi silami, ktore budu podobne ako fico pracovat na tom, aby nam bolo lepsie. ako bonus kdh spolu s liberalmi a inymi "krest.stranami" presadi tie prave "krestanske hodnoty". tak ako doteraz.
Komentáre
Bravo pani Tutková,
Vaši kritici nepochopili Vaše posolstvo.
To podľa mňa nie je o tom, že Vy uprednostňujete sociál- demokratov pred liberálmi, ale o tom, že dnes pre dosiahnutie cieľov treba mať strategické uvažovanie !!!
Tak ako v roku 1992 dozrel čas na založenie SLOVENSKEJ REPUBLIKY, tak dnes v roku 2010 dozrel čas na ZASTAVENIE VRAŽDENIA NENARODENÝCH DETÍ !!!
Obávam sa, že tak ako to vedenie KDH nepochopilo v roku 1992, tak to NECHÁPE ani teraz !!! Aj keď sú to iní ľudia, ale spôsob uvažovania im ZOSTAL !!!
Kresťania hovoria, že treba byť v strehu a poznať zamenia doby !!!
Vy pani Tutková máte ten vzácny dar, že ste to poznali !!!
Ďakujem !!!
Čo urobí vedenie KDH to je ich delo. V roku 1992 padli z 19 % na 5 %. Uvidíme na koľko percent v nastávajúcich voľbách padnú z terajších 8% ???
(Osobne si myslím, že ich terajší prepad z prognózovaných 12% bol zapríčinený ich negatívnou volebnou kampaňou a ich vyhranením sa s kým pôjdu po voľbách.)
Nemyslím si, že by to mohlo skončiť šťastne
ale rozhodne je váš článok tisíckrát kultivovanejší než I. Gazdovo inkvizítorské označenie politického protivníka za diabla. Ako aj ďalších, ktorí namiesto argumentov siahli na osočovanie z najhlbšieho dna (kresťan v úvodzovkách, talibanista, diablov služobník).
smer proti zmluve s vatikanom
Podpredseda Smeru Marek Maďarič práve v STV poprel, že by Smer mohol podporiť Vatikánsku zmluvu, podľa neho to vytvára "rôzne kategórie ľudí" s rôznymi právami... Naproti tomu aj SaS, SDKU už hovorili, že obsahovo s tým problém nemajú.
Madaric
Tak sa teraz asi z toho snazia nejako vyzut, aby si zachovali tvar, kedze sa az prilis podkladali a KDH nic. Este pred 2 dnami tvrdil Madaric v hlavnom spravodajstve STV, ze ked by sa KDH s nimi dohodlo na vladnuti, tak Vatikanska zmluva by bola natrvalo zakotvena v slovenskom prave - parafrazujem. Pockajme si len, s cim vsetkym SaS a SDKU problem mat budu! Ale bodaj by nemali. Vsetci sa boja eurokratov v konecnom dosledku. Par extremistov z Bruselu zas trochu zatlaci a SDKU a spol budu zas polepeni. Skonci to podla navrhu Pietruchovej - zakonom, ktorym sa nic neporiesi a dalsie obdobie ho nova parlamentna vacsina zrusi.
Pani Tutková nie je všetkým dňom koniec,
v politike treba byť trpezlivý !!!
Všimnite si o aké rezorty sa uchádza KDH (zdravotníctvo, vnútro- spravodlivosť alebo obrana).
Som silne zvedavý čo v uvedených rezortoch chcú dosiahnuť ???
Bublina spľasne veľmi rýchlo !!!
Ja by som na Vašom mieste veľmi rychlo spracoval preklad poľského zákona o interupciách a cez skupinu poslancov ho predložil do parlamentu.
Pravda o tom ako to politické strany myslia vážne s ochranou života sa IHNEĎ ukáže !!!
ad Lukas
este stale si myslite, po dnesnom programovom vyhlaseni vlady, ze s tym problem nemaju tieto politicke subjekty :O)?!
...
Zrejme maju, ale urcite ma aj Smer, hoci hovoril inak. A mozno ani KDH nema velky problem s tym, aby to v programe nebolo..
pani Tutkova,
verim, ze veci nielen robite, ale si ich aj spatne analyzujete. Zaujimalo by ma, co si myslite, ze sa Vam podarilo dosiahnut rozposlanim vyzvy, o ktorej ste pisali?
potlesk pre Janu Tutkovu
velmi dobry, analyticky clanok ... co sa podarilo dosiahnut rozposlanim vyzvy? KDH sa "trosku" rozhybalao a priblizne trosku vie, co chce (vyvinul sa na vedenie KDH urcity pozitivny tlak a chova sa "kapanek" jasnejsie)... aj ked danu situaciu nevyuzilo tak, ako mohlo ... Fico KDH velmi pomohol svojou ponukou ... liberali spozorneli (prinajmenej) a KDH vo stvorkoalicii uz nie je taky "komparz" do poctu ... a bol tu dobry napad: treba dat opatovne navrh zakona na zrusenie potratov do parlamentu ... to by bol gol, keby presiel "vdaka" Smeru ... a tak si zacal Fico budovat politicke vitazstvo o 4 roky .... zlodej lepsi ako vrah (nenarodenych deti) ...
ape, gabika sa pytala p. Tutkovej
Podla coho usudzujes, ze kdh sa rozhybalo, a priblizne trosku vie co chce?
Predtym to nevedelo?
Ako mohlo kdh vyuzit danu situaciu?
Co konkretne dosiahla, podla teba Tutkovej vyzva?
Myslim, ze je dobre si toto precitat. :)
Vyjadrenie cloveka, ktory bol priamo v politike. Dufam, ze sa do este nej vrati. Pretoze pre mna predstavuje prototyp skutocneho krestanskeho politika.
http://blog.tyzden.sk/vladimir-palko/2010/06/20/pravica-moze-tutkova-nie/
Pokoj a dobro :)
Je KDH kresťanské?
Problém KDH je, že na jeho čele boli alebo sú ľudia, ktorí sa na verejnosti tvária, že sú kresťania, ale ich kresťanská orientácia je prinajmenšom pochybná. Títo ľudia ovplyvňujú aj ostatných členov KDH, ktorí buď nerozmýšľajú, buď sú zbabelí alebo morálne nevyrovnaní.
Napr.:
1. V r. 1992 J. .Čarnogurský na vyzval tých členov KDH, ktorí chceli plniť volebný program KDH, aby z neho odišli. Čarnogurský sa pritom zaviazal plniť program KDH. Za jeho bezcharakternosť mal byť okamžite vylúčený z KDH. Miesto toho tretina členov KDH z neho odišla, čo bolo jeho výrazným oslabením.
2. V tom istom roku J. Čarnogurský v parlamente nazval program KDH vrcholom primitivizmu a politicvkým hazardérstvom. Za toto verejné vysmievanie vlastného programu Čarnogurský nebol z KDH vylúčený. Ak Čarnogurský je ochotný byť na čele strany, ktorá podľa neho má primitívny a hazardérsky program, aké má zásady?
3. V r. 1994 KDH na základe postoja F. Mikloška a J. Čarnogurského odmietlo dať na svoju kandidátku kresťanov z KSÚ (ich hlasy potom prepadli), no dalo na ňu liberálov z dnešnej OKS (keď v r. 1998 sa dostali do parlamentu, nepodporili zákaz potratov).
4. V r. 1998 sa členovia KDH (napr. Mikloško, Figeľ, Hrušovský)dávali superpopulistické sľuby o dvojnásobných platov atď. Sľuby sa samozrejme nesplnili, uvedení ľudia sa nikdy neospravedlnili.
5. V r. 1999 poslanci KDH podporili útočnú vojnu proti Juhoslávii, hoci je to v rozpore s Desatorom. Od podpory vojny ich neodradilo ani odmietavé stanovisko pápeža k nej, o ktorom vedeli. KDH týchto poslancov nevylúčilo zo svojich radov.
6. V r. 2003 minister za KDH Lipšic hlasoval vo vláde za útočnú vojnu proti Iraku, hoci je to závažné porušenie Desatora a takisto to bolo nerešpektovanie verejne známeho stanoviska pápeža. KDH ho zo svojich radov nevylúčilo a vo vláde ponechalo.
7. Vojnu proti Iraku Lipšic sa obhajoval klamstvami. Lipšic klamal aj pri iných príležitostiach, je známy tým, že klamstvo a osočovanie je pre neho pracovnou metódou, z čoho bol verejne opakovane usvedčený, napr. pri tvrdení, že Harabin nemá bezpečnostnú previerku alebo že Petríková postupovala okamžite voči Dubovcovej. KDH nevadí, že Lipšic klame, toleruje ho ako svojho člena, dokonca reprezentanta.
8. V r. 2005 Lipšic so súhlasom poslancov KDH zaviedol do trestného práva agenta provokatéra, ktorý má navádzať na konanie zla. Aj navádzanie na zlo je hriechom.
9. Lipšic pred poslednými prezidentskými voľbami presadil podporu KDH amorálnej Radičovej tvrdením, že je to veľkorysosťou. Podpora zla nikdy nie je veľkorysosťou, je len nemorálnosťou. Veľkorysosť ku zlu je tá široká cesta, o ktorej Kristus povedal, že vedie do pekla. Lipšic okrem toho, že nemá morálne hodnoty dokázal KDH presvedčiť, že prevracanie hodnôt je správne.
10. Figeľ dal na KDH Marcinčina, ktorý nebol ani jeho členom. Marcinčin sa verejne vyjadril, že je proti zákazu potratov a nevie, či by hlasoval za registrované partnerstvo. Dnes je poslancom.
Týchto zlých krokov KDH bolo oveľa viac, pričom každý z nich bol znakom závažného zlyhania KDH, najmä ich predstaviteľov: Čarnogurského, Mikloška, Hrušovského, Lipšica, Figeľa atď. KDH je v dôsledku svojich zlých vodcov strana, ktorá pravidelne závažne zlyháva a má ďaleko od svojho názvu. Náprava sa asi bude môcť dať len výmenou vedenia alebo založením kresťanskej strany.
vlastne ste uz navrhli,
ako by sa to dalo riesit. Tak predstavte nejakeho noveho vodcu kdh, alebo zalozte novu krestansku stranu. Okrem kritiky Vas prispevok nic neprinasa.
keby ludia vedeli
co su to za ludia /carnogursky,lipsic,hrusovsky,figel a .../tak by sa vobec necudovali tomu co tak kritizuju vo vyssie napisanych prispevkoch
abbe
Sľuby o dvojnásobných platoch, dôchodkoch vo výške 50 % priemernej mzdy atď. nedával len Dzurinda, ale všetkých 150 členov SDKÚ. Jednohlasne to schválili na svojom sneme v Trnave, nikdo z nich na sneme nechýbal, nikto nebol proti, nikto z nich sa nezdržal hlasovania, takže všetci nesú zodpovednosť za tieto nerealistické sľuby. Najmä tí, ktorí z nich sa dostali do funkcií, takže mali možnosť ich splniť.
Ak vec neovládate, tak sa radšej nevyjadrujte.
abbe
Ospravedlňujem sa za neadresnú reakciu, odpoveď bola pre pána Konkola.
Pocuj, vlastenec, vo svojom
Pocuj, vlastenec, vo svojom prispevku 21 Jún, 2010 – 09:18 si pisal: „V r. 1998 sa členovia KDH (napr. Mikloško, Figeľ, Hrušovský)dávali superpopulistické sľuby o dvojnásobných platov atď.“ Keď som poukazal na to, ze toto sluboval Dzurinda, tak si zmenil melodiu a 22 Jún, 2010 - 07:56 si napisal… „Sľuby o dvojnásobných platoch, dôchodkoch vo výške 50 % priemernej mzdy atď. nedával len Dzurinda, ale všetkých 150 členov SDKÚ.“ Takze preco si z toho najskor obvinoval KDH? Btw, naozaj si myslis, ze SDKU ma len 150 clenov?
Navyse si odpovedal miesto mna niekomu inemu a potom si sa ospravedlnil za „neadresnú reakciu". Vies vobec, co slovo „neadresny“ znamena?
Ak veci neovladas, tak sa radsej nevyjadruj. Zbytocne sa tu strapnujes.
K bodu 4. - dvojnasobne
K bodu 4. - dvojnasobne platy sluboval Dzurinda.
Pán Konkol
Pán Konkol,
všetci robíme chyby. Dôležité je, či sú podstatné, alebo nepodstatné. Podstatné bolo moje tvrdenie, že niektorí význační dlhoroční predstavitelia KDH (napr. Mikloško, Figeľ, Palko, Brocka, Fronc, Sabolová) vo voľbách v r. 1998 sľubovali také nerozumné veci, ako dvojnásobné platy, ktoré potom nesplnili. Vy ste v tejto súvislosti uviedli len Dzurindu. Potom, ako keby sa nič nebolo stalo, kandidovali do tej istej funkcie. Nevyvodili voči sebe nijakú zodpovednosť, ani KDH. Tú voči sebe za svoje zlé kroky asi nevyvodia nikdy, nech urobia hocičo zlého. V KDH sa zodpovednosť nenosí. Nemali ste pravdu, keď ste ako zavádzača voličov uviedli len Dzurindu. Ja som omylom zaslal svoju reakciu nie Vám, ale inej osobe. Urobil som chybu nie v podstate sporu, len v adrese. Ja som sa ospravedlnil za svoj omyl. Vy ste sa za svoje nepravdivé tvrdenie neospravedlnili.
To, ze si prispevok
To, ze si prispevok adresoval nespravne, nie je podstatne. Ani to, ze nevies co slovo "neadresnú" znamena. Ani to, ze pises o vsetkych 150 clenoch SDKU. Ani to, ze tvoja veta, ktoru nizsie citujem je gramaticky nespravna.
Podstatne je toto:
Napisal si (21 Jún, 2010 - 09:18): "V r. 1998 sa členovia KDH (napr. Mikloško, Figeľ, Hrušovský) dávali superpopulistické sľuby o dvojnásobných platov atď."
Uved, kde Miklosko taketo veci sluboval, alebo sa ospravedln za nepravdu. A ak vec neovladas, tak sa radsej nevyjadruj.
Pán Konkol
Mikloško je človek, ktorého nemožno brať príliš vážne, ako to vidno napr. z výsledkov dnešného súdneho pojednávania o arcibiskupovi Sokolovi, kde sa preukázalo, že bol pôvodcom závažného osočujúceho tvrdenia, čo u neho nie je ojedinelý prípad.
Ako sa v r. 1998 zúčastnil na rozdávaní nesplnených volebných sľubov, to si môžete nájsť napr. na http://mesto.sk/prispevky_velke/trnava/sdkchcedvojnasobne899638678.phtml
V danej strane bol popredným členom, keďže kandidoval na treťom mieste a bol zvolený do NR SR.
98
Nemám to presne zrátané, ale myslím, že dnešný priemerný mes. zárobok (okolo 20tis Sk) dvojnásobný oproti roku 1998 môže byť... Ak si dnes pozriete ulice a dediny, ľudia chodia na samých nových autách, postavili nové domy, rekonštruujú staré, byty sú pomaly už porovnateľné s tými v záp. Európe.. Slovensko z pohľadu roku 1998 je v skutočnosti veľmi bohatá krajina. Ale rok 98 bol o niečom inom, nie o dvojnásobných platoch..
Pán Obšitník
Sľuby sa dávajú na jedno volebné obdobie, t. j. mali sa splniť do r. 2002. Vzhľadom na to, že inflácia bola vyššia ako priemerné zvýšenie platov, reálne príjmy pre väčšinu obyvateľov Slovenska dokonca klesli. Ja sa dosť stretávam s bezdomovcami. Mám dojem, že je ich značne viac ako v r. 1998. To je dôležitejšie, ako nové autá.
aj ja si myslim
ze priemerny zarobok je skoro dvojnasobny ale porovnajme aj ceny a vysledok je jasny.inak ten zarobok je preto taky lebo je tu /na sk/ uzka skupina ludi,ktori ten priemer zdvihaju hore radikalnym sposobom.ale sk je coraz chudobnejsie.vdaka privatizacii iba uzky okruh ludi sa stal bohatymi.tiez vdaka privatizacii drzia zvysok spolocnosti v stave biedy.
Pytal som sa ta, kde
Pytal som sa ta, kde Miklosko taketo veci (dvojnasobne platy) sluboval a ty mi posles link na ustanovujúci kongres Slovenskej demokratickej koalície (SDK) a pises, ze "V danej strane bol popredným členom". To akoze Miklosko bol clenom SDK? Skutocne ti odporucam "ak vec neovladas, tak sa radsej nevyjadruj. Zbytocne sa tu strapnujes."
Pán Konkol
Pán Konkol,
koľko máte rokov, že nepoznáte veci z nedávnej minulosti? Áno, Mikloško bol členom tejto strany. On tých strán vymenil dosť.
Ciastocne sa ospravedlnujem
Ciastocne sa ospravedlnujem - Miklosko skutocne bol clenom SDK, ktora vznikla ako reakcia na "protikoalicny zakon". Opakovane vsak odbiehas od podstaty a ta je, ze si napisal: "V r. 1998 sa členovia KDH (napr. Mikloško, Figeľ, Hrušovský)dávali superpopulistické sľuby o dvojnásobných platov atď." Napis uz konecne presne, kde Miklosko, ako clen KDH taketo sluby daval.
Pán Konkol
Nie je mi jasné, prečo sa pýtate na to, čo tu už bolo povedané. Tak to zopakujem, iba trochu podrobnejšie. V r. 1998 Mikloško atď., pôvodne členovia KDH, dočasne vstúpili do SDK. Táto strana aj hlasmi Mikloška atď. prijala volebný program, ktorý nazvala zmluva s občanmi. V ňom sa sľubovali dvojnásobné platy, podstatné zvýšenie životnej úrovne. Sľuby boli nereálne a nesplnili sa. Aj v dôsledku týchto sľubov Mikloško atď. sa stali poslancami. Krátko po voľbách sa Mikloško a spol. vrátili do KDH aj so svojimi poslaneckými miestami. Ani Mikloško a spol., ani celému KDH nevadilo, že zastúpenie v NR SR dosiahli za cenu nesplnených sľubov. Nikto nevyzval Mikloška a spol., aby sa vzdali mandátov, získaných cestou nepravdivých sľubov. V nasledujúcich voľbách v r. 2002 týmto ľuďom nevadilo, že zlyhali a chceli byť opäť poslancami. KDH ich v ich v tom podporilo a tak sa nimi opäť stali. KDH vtedy nevadilo ani to, že svoj predchádzajúci mandát vykonávali v závažnom rozpore s morálkou, napr. že v r. 1999 podporili útočnú vojnu proti Juhoslávii.
napr. že v r. 1999 podporili útočnú vojnu proti Juhoslávii.
...a nou bol zastaveny bratovrazedny,nekonecny konflikt,s ktorym si nevedela Europa poradit....A my si nevieme poradit s vlastencami ktori nepochopili ze poslanci nemozu zo svojej stolicky zvysovat platy.Mozu vsak hlasovat za zakony ktore vytvoria prostredie v ktorom je mozny rast zivotnej urovne...alebo zhlasuju za bombardovanie Juhosky a veci sa posunu dalej...spravnym smerom(s prepacenim)...
Palo1
1. Konflikt nebol zastavený preto, lebo časť Európy podporovala útočníkov.
2. Ak poslanci neboli schopný splniť zdvojnásobnenie platov, načo to sľubovali? So svojou výčitkou ste na zlej adrese. Navyše poslanci neboli schopní ani vytvoriť podmienky na zvýšenie platov.
Dufam, ze si kazdy vsimne,
Dufam, ze si kazdy vsimne, ze 21. Juna si pisal „clenovia KDH...davali superpopulisticke sluby...“ a 23. Juna uz pises „...povodne clenovia KDH...“ Toto nie je hra so slovami – vstupenie KDH do SDK pravdepodobne zachranilo krestansku pritomnost v slovenskom parlamente. Na tomto svete nie su dokonale riesenia vzdy k dispozicii... Ja vsak rozhodne nesuhlasim, s postojom "my ostaneme svati, aj ked cely svet pojde do pekla".
Pokial ide o "útočnú vojnu proti Juhoslávii" plne suhlasim s tym, co pise Palo 1. Ty si ozaj myslis, ze bez siloveho zasahu zvonka by sa boli bojujuce strany vlastenecky pomerili?
Pán Konkol
1. Tí ľudia, ktorí dávali tieto sľuby, boli pred ich dávaním i po ich nesplnením členovia KDH. Po ich návrate do KDH, to malo členov, ktorí dávali superpopulistické sľuby. V čom vidíte problém?
2. Vy nevidíte morálny problém, že niekto tu bol útočníkom a niekto obrancom? Uznávate Desatoro? Ak nie, potom naša ďalšia debata je zbytočná. Vojnu začali albánski teroristi. Ich povinnosťou bolo vojnu ukončiť. Podporilo ich NATO. Výsledkom je nestabilné prímerie za cenu tisícov mŕtvych a státisícov vyhnancov. A čo ak po istom čase tu vypukne nová vojna, ešte horšia, aká bola koncom 90. rokov? A táto vojensky úspešná agresia povzbudila útočníkov do ďalších vojen, ktoré trvajú už roky a vyžiadali si státisíce životov. A ešte koľko životov si vyžiadajú, prípadne ďalšie agresie?
Vstup clenov KDH do SDK bol
Vstup clenov KDH do SDK bol potrebny na zachranenie krestanskeho hlasu v slovenskom parlamente. Preco to nedokazes pochopit? Co sa tyka vojenskych konfliktov v byvalej Juhoslavii, koncom minuleho storocia boli styri - z toho tri medzi "slovanskymi bratmi". V kazdom konflikte figurovalo Srbsko. Nic ti to nenaznacuje?
Pán Konkol
1. Nechápem Vás. Pred tým, ako KDH sa rozhodlo nekandidovať vo voľbách v r. 1998 ako samostatná strana, malo asi 13 % preferencií a tie neustále rástli. Do NR SR by sa bolo dostalo, aj bez toho, aby jeho kandidáti boli na kandidátke SDK. Do KDH sa vrátilo menej ľudí, ako z neho odlišlo, takže pre KDH to bol aj z tohto dôvodu zlý krok. Podobne ako dnes, ani vtedy pre vedenie KDH neboli prvoradé kresťanské záujmy.
2. Na občianskej vojne voči Juhoslávii mali všetky zúčastnené strany svoju vinu. Napr. občianska vojna v Bosne a Hercegovine sa začala tak, že tam boli zabití Srbi. Bosňania v úradoch to netrestali, hoci vražda je vždy vraždou, aj keď sa vraždí len z dôvodu národnosti obete. To v Srboch vyvolalo obavu a začali sa ozbrojovať. Neskôr na mnohých miestach boli zabití Srbi len preto, lebo boli Srbmi, napr. v okolí Bratunacu. Veľa zla narobili svojou štvavou propagandou aj médiá na všetkých stranách.
1. Prekrucas fakty. Pises ze
1. Prekrucas fakty. Pises ze KDH malo „asi 13 % preferencií a tie neustále rástli.“ To jednoducho nie je pravda. V prvych slobodnych volbách v r. 1990 KDH dostalo 19,21%, zatial co v 1994 len 10,08 %. Tazko teda mozno povedat, ze jeho preferencie neustále rástli. V roku 1998 potom KDH spolu s SDK, SDĽ, SMK a SOP ziskalo 26,63 0 hlasov a odstavilo Mečiara.
2. Co sa tyka Juhoslavie, bol to zalar narodov a len co povolilo komunisticke zovretie, kazdy, kto mohol, z neho zdrhol – pocnuc Slovinskom a konciac Kosovom. Len Srbi bojovali ako sialeni za jeho zachovanie.
Pán Konkol
1. Ak z môjho príspevku jasne vyplýva, uvedených 13 % preferencií sa vzťahuje k tomu obdobiu, keď vzniklo SDK. SDK vzniklo v r. 1997. Všetky tie dátumy, ktoré ste uviedli, s mojím tvrdením nemajú súvislosť.
2. Či Juhoslávia bola alebo nebola žalárom národov, vražda hocijakého človeka vždy ostáva vraždou, aj keď zavraždený je Srb. Cieľ neospravedlňuje morálne zlé prostriedky.
1. Nemozes hovorit o
1. Nemozes hovorit o neustalom raste a pritom ignorovat dlhodoby trend.
2. Suhlasim, ze vrazda ostava vrazdou, ale pridam, ze prave zasah NATO zastavil vrazdenie v byvalej Juhoslavii.
A ešte koľko životov si vyžiadajú, prípadne ďalšie agresie?
...,,vaaaazeneééé bratia a sestry!!!! my nasadneme do takoch a zrovname Budapest!!!!!!!!!!!!
Jemne povedané jemne
Jemne povedané jemne zmätené. Faktograficky nepresné a to vôbec nie jemne.
PMin
Well done,
som rad, ze mame na Slovensku takehoto cloveka. Pravda, zaujimavou by bola reakcia jedinej osoby: p. Lipsica. Tej sa ale pravdepodobne nedockame. Ak ano, mal by som este doplnujuce otazky: akcia Zitnanska I, ktora ukazuje jeho napojenie na urcitu "skupinku", ako aj na okruzny list pred volbami, kde tlacil na kruzkovanie jeho ludi. Myslim, ze nadisiel cas na jeho eliminaciu z vedenia KDH. Inak KDH caka podobny scenar, ako KDU v Cechach.
Skvele Jana
Dobre, presne, celé v línii hlavného problému - ochrana života. To je váš biznis. Politici majú možno širšiu zodpovednosť, ale to podstatné akoby z nej vypustili.
PMin
uz sa netrapte pre kdh
ono je uz v kosiari spolu s ostatnymi politickymi silami, ktore budu podobne ako fico pracovat na tom, aby nam bolo lepsie. ako bonus kdh spolu s liberalmi a inymi "krest.stranami" presadi tie prave "krestanske hodnoty". tak ako doteraz.