Nie že by som sa chcel tejto koalície primoc zastávať, to nie - ale fakt je, že ani taká SaS kresťanskej agende nie je extra naklonená. Priam jej program je najškodlivejší zo všetkých strán v niekt. spoločenských otázkach. Opravte ma, ak sa mýlim, ale veľmi veľa som tu o týchto súvislostiach písať nevidel.
Obávam sa, že prípadné vytvorenie koalície KDH s SaS bude znamenať, že ratifikovanie zmluvy o vyhrade vo svedomí bude pochované - ak sa nestane zázrak.
Ale paradoxne s takým Smerom by som si vedel predstaviť, že by zmluva prešla. Pozor, netvrdím tým, že KDH má ísť s Ficom! Nemám na to názor. Skôr mi ide o to, že u viacerých kresťanov badám v poslednom čase taký silný a monotématický antificizmus, až akoby úplne strácali zo zreteľa všetko ostatné... (Netvrdím že prípad autora tohto článku.)
K spomínanému vydaniu KN sa neviem vyjadriť. Nezvyknem ich čítať, nudia ma.
ps: k samotnej podstate článku: jo chápem a myslím, že je to celkovo problém viacerých SK médií, že majú pri rozhovoroch s politikmi submisívny postoj, alebo akoby si mysleli, že položením šablónovej otázky si spravili svoju robotu a môžu si to odfajknúť. Je to tragikomické. Chce to viac konfrontácie v láske a pravde.
-<)-
Submitted by johankina kuša on 3 June, 2010 - 10:06.
Otázka registrovaných partnerstiev a výhrady svedomia (hoci sú to vážne problémy) nie sú ani zďaleka také dôležité ako napríklad korupcia, politická kultúra, právny nihilizmus a všeobecné rozkrádanie.V tomto všetko je taká SaS zataiľ oveľa vyššie ako Smer, preto si myslím, že povinnosťou každého morálneho a premýšľajúceho človeka (a o to viac kresťana) je dávať prednosť SaS pred Smerom (ak porovnávame tieto dve strany).
Okrem toho, výhrada svedomia a postoj k homosexuálom nie sú ani tak politické problémy ako spoločenské. Mať v týchto otázkach protikladné postoje s kresťanstvom môžu mať ľudia na základe svojho presvedčenia a v súlade so svojim svedomím a teda môžu to byť ľudia morálni, hoci z nášho pohľadu pomýlení. Na druhej strane korupcia, rozkrádanie, dvojaký meter v justícií, systematické klamanie a pomstychtivosť sú veci ktoré sa priečia nielen kresťanskej ale celospoločenskej morálke a tí ľudia, ktorí sú za ne zodpovední to robia v rozpore s tým, čo hlásajú. Človek, ktorý koná v súlade so svojim presvedčením, aj keď vychádza z iných princípov ako ja je pre mňa v politike oveľa prijateľnejší ako ten, ktorý by sa aj hlásil k rovnakým princípom ako ja, ale svojim konaním po nich šliape.
ako sa to vezme ... krajiny na zapad od nasej krajiny tu politicku kulturu a aj nizsiu mieru korupcie urcite maju ... maju sa lepsie ako my a nedobehenme ich (materialne) ani ked nam pojdu oproti, ale ja sa budem mat radsej "horsie" a nebudem zdielat ten moralny relativizmus a mravny chaos, v ktorom ziju oni ... vsetko zavisi od toho, v com vidite priority ... pre mna je dusa viac ako relativny poriadok a plne brucho ... ale vsetko so vsetkym suvisi ... aj Desatoro zacina s prikazom Ja som pan Boh tvoj a nie s Nepokradnes ... ja nechcem sterilnu, dobre fungujucu spolocnost bez duse ... kde stari clovek bude odpraveny, lebo je spolocnosti na pritaz, kde bude rodina s 2 detmi pokladana za "velku" rodinu, kde sa deti budu ucit, ze homosexualita je normalna alternativa ... toto nechcem!!! Ak to po volbach bude k tomuto smerovat a tzv. krestanske strany budu ticho, tak za dalsei styri roky budem robit kamapan pre Fica ...
ale ten nie je výsledkom práce politikov. Zato korupcia, politická kultúra, a stav justície je práve dôsledkom politikov. KDH a tobôž Fico nás nezachránia od morálneho relativizmu. Naopak, Fico svojou bezcharakternosťou jeho príchod k nám výrazne urýchľuje. Rozlišuj medzi príčinami a dôsledkami.
Mne nejde ani zďaleka o to, aby sme sa mali materiálne dobre, bez ohľadu na morálku ako sa domnievaš, naopak takto uvažuje väčšina voličov súčasne vládnej koalície. "Je nám jedno, či naši politici klamú a kradnú, hlavne, že sa o nás postarajú", toto je to, čo najviac pôsobí na Ficovoličov.
A ešte k tomu morálnemu relativizmu. (Aby sme si rozumeli, súhlasím s katolíckou morálkou ako ju učí Cirkev.) Zdá sa ti, že morálny relativizmus sa prejavuje horšie na Západe ako u nás? V liberálnych krajinách ako Holandsko, Dánsko, Fínsko Švedsko nejde len o to, že sú materiálne bohatšie ale ľudia si tam medzi sebou oveľa viac dôverujú, viac sa navzájom rešpektujú, majú voči sebe viac úcty, oveľa menej sa tam kradne, korupcia je tam mizivá, tam nikomu ani nenapadne, že by sa mohol priživovať na spoločných peniazoch, nieto urobiť si z toho výnosný biznis. Sú to spoločnosti s veľkou mierou solidarity voči núdznym, voči slabším, ľudia tam majú oveľa väčší cit pre dobro a pre krásu ako u nás. Nehovorím, že tam je všetko pozitívne a u nás nič, ale nie je ani zďaleka také jednoznačné že oni sú nemorálni a my áno.
Morálka nie je samoúčelná, je to nástroj aby sa človek viac priblížil k Bohu, k Láske.
To, že je niekto proti potratom a homosexuálnym zväzkom ešte z neho nerobí lepšieho Kristovho nasledovníka. Ježiš povedal jasne: "Podľa toho spoznajú, že ste moji učeníci, že sa budete navzájom milovať." Žiaľ v tejto oblasti nie nijako zreteľne viditeľný rozdiel medzi kresťanmi a nekresťanmi a už vôbec nie medzi tzv. kresťanskými krajinami a ateistickými, stačí si porovnať Česko, jednu z najateistickejších krajín sveta a katolícke Slovensko. Majú sa na Slovensku ľudia viac radi ako v Čechách, alebo v Dánsku? Ak tam nevidno zásadný rozdiel, má vôbec takéto kresťanstvo opodstatnenie? Podľa mňa má, ale nie také, ktorého hlavným odlišovacím znamením je to, že je proti potratom a spolužitiu gayov.
po precitani vasho prispevku ma napada toto: pred 9-timi romi som bola v Dansku (faktom je, ze iba 2 tyzdne). Uz som to tu niekolkokrat pisala, abatysa klastora, v ktorom som byvala (kontemplativny klastor cistercianok v Sostrupe) v rozhovore poznamenala, ze v dansku sa v kazdej druhej rodine zneuzivaju deti a ak tam dvaja ziju spolu po cely zivot (nehovorim o mnazeloch) tak je to rarita ... Dani su navyse strasne neuroticki ... ano, menej sa tam kradne ako u nas - nemaju to zapotreby, maju sa "dobre" ... ale zato prislovie "spity ako Dan" je vseobecne zname a nie je to len - skoro severskou - klimou ... Dalej ma napada toto: Slovensko nie je katolicke, nie je ani liberalne, Slovensko je komunisticke ... je v tom sice kus primitivizmu, vo vyznavani kom. idealov a postojov, ale vzdy lepsi primitiv ako sofistikovany liberal ... toho komunistu totiz lahsie odhalim ... a navyse su mu veci, ktore su liberalovi "posvatne", komunistovi su ukradnute ... ano, je zle, ked nefunguju sudy, ked sa stat chova k hedvige Malinovej ako ku zlocincovi ... ked sa kradne vsetko, co nie je pribetovane ... je to zle ... ale pokial prestaneme rozlisovat a vrazdu budeme povazovat za normalitu a zvratenost tiez ... bude to lepsie?! zacali ste tym, ze Sulik je lepsi nez Fico ... nuz, je sympatickejsi ... ale valcovat to tu bude rovnako ako Fico, ibaze menej prehladne ... ano, s liberalom mozem ist kus cesty: pokial ide o spravodlivost, nekradnutie ... ale ak pridu na rad moralno-eticke zalezitosti, ktore su "mojou" prioritou a cirkevne skoly, nase cesty sa razantne rozchadzaju ... co je normalne, ale v 21. storoci to uz prestva platit a liberali a konzervativci zacinaju splyvat, preto su liberalne postoje este vacsou hrozbou, ze prevalcuju buduce generacie ... mam pred ocami deti, ktore nemaju zdrave rodinne zazemie a su vydane napospas tymto trendom ... ktore stat postupne kodifikuje formou zakonou a tym premasiruje spolocenske vedomie tak, ze uz nikto nic nerozlisi - tak, ako to je v tych krajinach, ktore sa vam tak pacia ...
suhlasim s Lukasom v tom, ze SaS je pre konzervativneho volica hrozba, ma na kandidatke homosexuala (aspon tak som pocula) ... takze, pokial bude SaS v NR mame registrovane partnerstva ako temu dna ... Koaliciu so Smerom v nevyhnutnom pripade nevidim ako tu najtemnejsiu vec ... tak ako nevidim ako najhorsie (z historie), ze Jozef Tiso kolaboroval s Hitlerom ... Preco to urobil? Chcel pragmaticky zachranit Slovensko .... a co sa stalo? ... bol popraveny a prisla dalsia "cierna mora" - komunizmus - a vsetci zastancovia Slovenskeho statu (ktory narobil aj mnozstvo primitivneho zla) skoncili v base alebo na sibenici ... ale Slovensko je ... (neviem, ci uvazujem spravne) ... dalsia vec je, ci by KDH koaliciu so Smerom ustalo so zdravou chrbtovou kostou ... Carnogursky by to zvladol, Hrusovsky by to nezvladol ... Figel by to mozno zvladol, ale za cenu neunosnych kompromisov, je zbruselovately ...
to, že majú na kandidátke homosexuála (aj keď o tom neviem), predsa nemôže byť pre kresťana problém. Nám by sa tiež nepáčilo, keby posudzovali podľa toho, kto chodí od kostola - hrozba...
Submitted by Pavol Rábara on 3 June, 2010 - 13:13.
homosexualne spravanie je perverzne spravanie ... KKC to tak tiez nazyva (presny vyraz si pozrite) ... nehovorim o sklone, hovorim o praktizovani tohto sklonu ... nemozem zachadzat do podrobnosti ... lebo som velmi konkrtene "vyplesla" ...
Kde beriete, že spojenie kresťanov s Ficom je pre kresťanstvo nebezpečnejšie ako spojenie s liberálmi a Maďarmi.
Fico pochádza z kresťanskej rodiny a jeho rodičia sú normálny pracovití ľudia ako drvivá väčšina Slovákov. On aj vplyvom svojho prostredia, v ktorom vyrastal, má prirodzené sociálne cítenie a preto jeho postoje sú úprimné a presvedčivé.
To, že politika SMER-u má niekedy tendencie riešiť problémy socialistickým spôsobom (ako to bolo aj v spomínanom zákone týkajúcom sa domovou dôchodcov) ešte neznamená, že sa nedajú takéto postoje korigovať a práve vplyvom kresťanov by podľa môjho názoru boli skôr dané na správnu mieru, ako keď sa nechajú na pospas terajším členom koalície.
Na druhej strane zámery, ktoré presadzuje liberálna pravica a maďarské etnické strany sú pre kresťanov v súčasne dobe oveľa nebezpečnejšie a KDH im NEDOKÁŽE odolať. Ak spoločne vytvoria vládu, bude to nielen nebezpečné pre Slovensko, ale zároveň to bude znamenať KONIEC KRESŤANSKEJ DEMOKRACIE na Slovensku podobne ako k tomu došlo po posledných voľbách v Čechách !!!
sú celkom vydarené. Avšak to s tou korupciou nemyslíte naozaj vážne !
Dzurindova vláda je v KORUPCII NEPREKONATEĽNÁ !!!
Urobila s korupcie vládnu politiku keď vymyslela TZV: PORADCOV privatizácie, ktorých odmeňovala MILIARDOVÝMI PROVÍZIAMI. Pritom všetky privatizačné materiály boli spracované na Fonde národného majetku a pracovníkmi štátnych podnikov, ktoré privatizovali (SPP, Slovenské elektrárne, Transpetrol, Slovenské telekomunikácie atď.). Samozrejme predaj uvedených fabrík bol hlboko pod ich cenu. Jeden z vtedajším ministrov mi povedal, že to urobili preto, že sme prehrali studenú vojnu a to boli repatriácie. Aspoň, že si tým vytváral aliby pre svoje svedomie. Ja si však myslím, že to bola blbosť a išlo najmä o úplatky. Vzápätí sa tak zvýšili ceny plynu , PHM, elktriny, že sa uvedeným spoločnostiam už teraz vrátili peniaze, ktoré do toho dali. Samozrejme schválil im to Úrad pre reguláciu sieťových odvetví, ktorí privatizérom išiel po ruke.
Zastavila výstavbu diaľnic a tak zapríčinila krach najväčších slovenských stavebných firiem Hydrostav a Váhostav. Preslávila sa výstavbou tunela Branisko so známymi účtami vo švajčiarskych bankách.
Oddĺžila síce banky ale potom ich hlboko pod cenu predala zahraničným bankovým domom a dlhy previedla na občanov SR cez Konsolidačnú spoločnosť a Konsolidačnú banku. Firmy, ktoré boli v Konsolidačnej spoločnosti predala za 3,5% hodnoty cyperskej spoločnosti v daňovom raji, za ktorou boli ich komplici.
Takto by som mohol pokračovať vo všetkých ďalších rezortoch. Najmä minister Kaník bol majster podvodov vrátane slávnych DSS, ktorým štátnym príkazom idú na účty peniaze a oni sa hrajú na súkromných podnikateľov. Ktorým súkromným podnikateľom okrem nich prídu štátom vymáhané peniaze na účty ???
Teraz v sociálnej poisťovni nie sú peniaze na dôchodky a treba zvyšovať vek odchodu do dôchodku postupne tak, že ľudia budú zomierať PRIAMO NA SVOJICH PRACOVISKÁCH !!!
Otvorte konečne oči väčšie škody ako môžu spôsobiť naši tzv. pravičiari (pred 89 tí starší, alebo ich rodičia, ak sú mladší, väčšinou aj tak boli komunisti) si ani nemôžeme predstaviť. A Sulík veď bol Miklóšovým poradcom tak aká je on už nová tvár ???
Nemam zaujem hadat sa s anonymami, ani si nerobim prilis velke iluzie o predchadzajucej vlade. Ale osobne dufam, ze buduca vlada znovu zastavi vystavbu dialnic tento raz robenych cez PPP projekty. Odporucam precitat si aspon toto male porovnanie: http://www.uniadopravcov.sk/postavia-sest-prudove-cesty-pod-zemou
Alebo napr. iba cez emisny obchod prislo Slovensko o vyse 2 miliardy korun, ktore si scasti rozdelili mecenasi Smeru a SNS a scasti vyleteli do luftu. Tych kauz bolo za posledne 4 roky radovo viac ako predtym za 8. Fico preberal krajinu v neporovnatelne lepsom stave, ako predtym Dzurinda, aj vdaka odvahe predoslej vlady robit nepopularne ale potrebne veci. Ako si to Ficovi volici prekrutia a svojvolne podoplnaju, je uz ich vec. Vase zdroje by ste si mali preverit.
Submitted by Lukáš Obšitník on 5 June, 2010 - 14:30.
elektrárne predala Dzurindová vláda za necelých 30 miliard. A tak to bolo zo všetkými strategickými podnikmi!!! Tam sú naše dôchodky. Lebo tie elektrárne a ďalšie podniky postavili komunisti z našich peňazí. Ak ste aspoň trochu ekonóm tak by ste tomu mali rozumieť!
Maďari, ktorí ovládali ministerstvá pôdohospodárstva, životného prostredia a stavebníctva a regionálneho rozvoja (rovnako ako SNS a HZDS) tiež nahrávali svojim rovnako ako to robia terajší. KDH zase v ministerstve vnútra a spravodlivosti dávalo zarábať svojim firmám prirodzene za protihodnotu. Mám vám menovať jednotlivé kauzy od kšeftovania s pozemkami v Pozemkovom fonde cez Fond na podporu bývania, ochrany životného prostredia až po aféry s výrobou cestovných dokladov, výpočtovej techniky, hasiacich prístrojov a dodávok aut pre vnútro.
To nebola korupcia a klientelizmus ???
No a čo sa týka toho, že nebudete diskutovať s anonymom, vy ste nastavili takto pravidla. Ja však seriózne argumentujem a čakám od vás tiež serióznu argumentáciu.
Milý Hlas. Mňa by zaujímalo, ako si prišiel k číslu 300 mld za elektrárne. Už som raz v minulosti vyvracal argumenty ohľadom "nevýhodnej" privatizácie SPP, ktorá bola nakoniec v porovnaní s privatizáciou obdobného českého podniku výrazne výhodnejšia (ak bude záujem, dohľadám). Takže, rád by som vedel, kto v čase predaja SE spravil ich ocenenie na 10 násobok predajnej ceny.
Submitted by Martin_aston on 7 June, 2010 - 09:21.
ak nejaky subjekt vlastni podnik /firmu/ ktora prinasa obrovske zisky a jeho vyznam je strategicky pre cely stat a spolocnost, je teda rozmumne a vyhodne ho vobec predavat ked z toho zisku sa financuje mnoho inych projektov /social. a dochodkovy system,zdravotnictvo,skolstvo/ ?osobne si myslim ze to spravi len hlupak alebo zradca v prospech zaujmov inych subjektov za uplatok.najma ak sa jedna o statny majetok.
V case privatizacie povedal Peter Staněk z Ekonomického ústavu SAV, jeden z dnesnych poradcov Roberta Fica: „Podľa mňa sú aktíva a pasíva podniku v súčasnosti približne vyrovnané. Reálna cena (Slov. elektrární) sa pohybuje okolo nuly."
http://www.izurnal.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=2073&Itemid=89
v clanku je to sirsie vycislene...
Submitted by Lukáš Obšitník on 7 June, 2010 - 10:06.
Keď sa bavíme o šamanovi Stanekovi, nebola to jeho jediná perla :).
Viď:http://spw.blog.sme.sk/c/169084/Verite-predpovediam-ultrapesimistu-Petra-Staneka.html
Submitted by Martin_aston on 7 June, 2010 - 22:27.
Úrad pre reguláciu sieťových odvetví Vám podľa Vašich požiadaviek zvýši cenu elektriny a plynu. Zabudli ste na to, že pred privatizáciou boli ceny mnohonásobne nižšie. Takže samozrejme aj SPP a Elektrárne mali podstatnej nižšie zisky. Toto divadlo bolo treba urobiť aby sa mohla privatizácia ospravedlniť.
Prosím Vás ako novinár by ste mohli byť menej naivný.
Priznám sa, v téme elektrární nie som až tak doma, čo sa týka cenotvorby. Stále sme sa však nedozvedeli, kto urobil odhad ceny SE pred privatizáciou na 300 mld. Prosím nejaké dáta.
Čo sa týka SPP, keď sa povie A, treba povedať aj B. A tých B je viac. V prvom rade, že vďaka vyšším ziskom po privatizácii sa cez dividendy naplní viac štátny rozpočet (argument dôležitosti štátnych podnikov podľa zisku podla abbeho). Druhé B je, že nízke ceny pre slovenských spotrebiteľov SPP dotoval z cien tranzitu plynu na západ. A krížové dotácie sú v EU zakázané. Čiže, či by ostal SPP plne štátny, alebo má 49% akcií súkromný investor, cena by musela ísť hore v oboch prípadoch.
Submitted by Martin_aston on 8 June, 2010 - 08:20.
To som dal iba ako priklad, toho, ake boli vtedy odhady (v tomto pripade od laviciarov), v tom clanku je to vycislene sirsie. Ja by som bol za privatizaciu napr. aj posty, pretoze "svoje" sa spravuje lepsie a hospodarnejsie ako statne, teda "nikoho". Novinar nie som. Prajem pekny den a menej emocii.
Submitted by Lukáš Obšitník on 8 June, 2010 - 09:38.
Prvá otázka znie, či má byť štát subjektom, ktorý má vlastniť firmy a inštitúcie mimo tých, ktoré poskytujú verejné statky a služby (armáda, školstvo, polícia atď). Nehovorím nevyhnutne, že by štát nemohol vlastniť nič iné. Je to skôr otázka na premýšľanie.
Druhá otázka (na ktorú ja teraz neviem odpoveď) je: Boli SE takým ziskovým podnikom, ak napríklad Stanek ich hodnotu odhadoval na nulu (nespochybňujem, že bol mimo, ako zvyčajne)? Čo vieš o ich ziskovosti a o tom, kam išli peniaze z ich zisku? Pri SPP som zisťoval, ako to vlastne bolo s tou "nevýhodnou" privatizáciou, a zistil som, že až taká nevýhodná nebola. Mimo to, že SPP mal pred privatizáciou niekoľkonásobne nižšie zisky, ako po nej. A z nich má štát dnes dividendy, odvedené do rozpočtu. Ako vieš, že pri SE to nie tiež tak?
Submitted by Martin_aston on 7 June, 2010 - 22:39.
privatizácie, ináč by ste vedeli ako sa v privatizačných projektoch vypočítavala hodnota privatizovaného majetku. A to, že aj Čechov obabrali nie je žiadny argument !!!
Prečítajte si príspevok, ktorý napísal abbe, v ktorom na príklade telekomunikácií ukazuje o čo išlo.
V prípade elektrární a SPP to svinstvo bolo mnohonásobne vyššie. Keby to Nemci a Taliani mali postaviť zo svojho to k čomu sa pomocou Dzurindovcov dostali v podstate zadarmo, tak by sme doteraz svietili petrolejkami a kúrili handlovským uhlím !!!
Milý Hlas, stále sme nedostali odpoveď na to, kto spravil odhad SE na 300 mld. Takže, kto a kedy spravil takýto odhad spoločnosti?
Čo sa týka ocenenia predávaných podnikov, koľko mali stáť, aby boli predané za fair price? Aká bola ich skutočná hodnota, kto ju vypočítal a akou metódou? Bez týchto faktov sa iba točíme v kruhu.
Tak prosím o zodpovedanie vyššie uvedených otázok a podloženie nejakými relevantnými dátami.
O tom, že sa Česi pri predaji plynárenských podnikov obabrali, s Vami súhlasím. Nie však možno až tak cenou, ako podielom, ktorý predali.
Submitted by Martin_aston on 8 June, 2010 - 08:55.
je priznacna pre oponentov nejakej politickej strany.nikdy som nevolil ani Fica ani Dzurindu ci Meciara - z tych istych dovodov. vypocitavat kto je viac namoceny do korupcie a skandalov je smiesne.ale o kolko penazi prisli danovi poplatnici za ktorej vlady sa da priblizne zistit ale je rozdiel podla akych zdrojov niekto napise ze o tolko a tolko sme prisli.co su to tie zdroje?JPP?Info od politikov - priatelov v KDH alebo inde?to su zdroje?ved to je smiesny zdroj - nedoveryhodny.media? este lepsie - vobec sa im neda verit - este menej ako politikom.mam priatela ktory bol v time nemeckeho telekomu /top mangement/ ked sa rozhodovalo o tom, ci ziskaju Slov.telekomukacie v procese, ktory sa nazyva honosne privatizacia. ten mi povedal take veci o tejto fraske /privatizacii/,ze som tomu ani nechcel verit.takze to, co koluje na verejnosti, to su same dezinfomacie o korupcii - ani nemate predstavu o tom ako to funguje a kolko sa rozdava na uplatkoch.
ale skuste logicky a zdravym rozumom uvazovat kolko stalo vybudovanie slov.telekomunikacii, infrastruktura,technologie,digitalizacia,budovy,pozemky na ktorych stoja,vyskolenie personalu,studium tych ludi co tam pracuju, slov.trh+monopol.... a mnoho inych faktorov s tym suvisiacich a tvoriacich skutocnu hodnotu podniku a porovnajte si to s cenou za ktoru sa to ukradlo /privatizovalo/ a mate jasny vysledok, kto je aky zlodej a korupcnik - len na zaklade tohto jedneho strategickeho podniku.dostali sme /akoze Slovensko/ mozno jednu stotinu realnej hodnoty slov.telekomunikacii.
ten kto preda majetok statu /vytvarany cele generacie/ - a este k tomu strategicky - to je vlastizrada najhrubsieho zrna.nieto este ked ho preda pod cenu. dzurindovu vladu v tomto uz nikto neprekona.iba hlupak da hlas takymto ludom vo volbach /Meciar,Fico,Dzurinda, Carnogursky,Moravcik... a im podobni/ ozobracenie naroda tymito lotrami +poslancami v NR SR nema obdoby v slovenskej historii.vsetci spolu s komunistami bezproblemovo privatizovali a dostavali svojich 30striebornych.kolko charateru na to treba?a idete sa tu vypocitavat o to,kto a kolko?ci Smer alebo SDKU,SNS....vsetko divadielko pre verejnost.ale podstaty sa nedotknete ani trochu.ti co tam sedia /NR,vlada SR/ to je jedna velka banda lotrov a je uplne jedno aku maju stranicku nalepku.za 20rokov ste to este stale nepochopili?inak info pre vas:cena strategickeho podniku a rozdane uplatky sa pohybuju v pomere 1:1.a v pripade slov telekom. to bol najlepsi obchod pre nemecky telekom v jeho dovtedajsej historii.o ostatnych strategickych podnikoch si uz kazdy urobi obraz sam.
kto preberal stat v nejakom stave zavisi najma od externych faktorov,na ktore nema vlada na SK nejmensi vplyv. ale ked Dzurinda spolu s komunistami a ostatnymi stranami preberal od lotra Meciara stat,tak SK este stale vlastila strategicke podniky.ked ho odovzdaval Ficovi tak na SK uz nebolo pomaly co privatizovat. /ale ono sa vzdy nieco najde ak sa chce kradnut/ a tak mozete dalej vkladat moc do ruk tych lotrov,ktorych ste doteraz volili.nic sa nezmeni - len kauzy sa budu striedat a divadlo pokracuje, a obcan stale trpi a s tazkostami preziva od almuzny k almuzne.
este poznamka preco sa pejorativne vyjadrujem o politikoch:terminom zbojik a lotor ich uz pre starociami nazval sv.Augustin a po nom to zopakoval Ratzinger-oznacili tak ludi,ktori "vladnu" aj u nas -myslia si ze oni su zakon, ba ze su nad zakonom. uz cca.60rokov.
pekny den.
Ja som tiez nikoho z nich nevolil, ale velke rozdiely medzi nimi su pre mna jasne.. Cena vsetkeho sa urcuje nie podla toho, ake naklady sa to do toho dali pri jeho vystavbe na desatrocia dozadu, ale podla hodnoty, aku ma v aktualnom case a priestore, kedy sa predava..
Submitted by Lukáš Obšitník on 8 June, 2010 - 10:11.
ani im to neberiem,maju na to pravo.ale v tom co ste napisali /ako sa urcuje cena/ to je jeden z aspektov lotrovskej manipulacie s cenou a s hodnotou tovaru,predmetu,sluzby,komodity......
lebo je to jediny ucinny a spolahlivy sposob ako presvedcit vsetky strany /predavajuci,obcania,politici,odbornici...../ o svojom nazore na tzv. vyhodnu cenu.ako je tato cena vyhodna, si kazdy clovek, uvazujuci zdravym rozumom, urobi nazor.
ale som si isty,ze keby ktokolvek na tejto planete chcel za tu vyhodnu predajnu cenu /podla niektorych/ postavit napr. slov.elektrarne c.2 /SPP c.2, slov. telekom. c 2/ na zelenej luke tak by nepostavil ani 1/100 toho podniku, a to ani vtedy, keby vyuzili pracu otrokov a mali 50percentny rabat na material.inak "cena v aktualnom case a priestore" sa aspon ciastocne ukaze pri porovnani ceny ktoru zaplatili a sumy, ktoru uz za par rokov zarobili /som si vedomy toho ze legislativa umoznuje mnohe sposoby ako znizit realny zisk vytvorenim nerealnych nakladov rozneho druhu/.inak cca, 5mil trh tiez nie je na zahodenie a strategicka europska poloha byvalej energetickej siete a sustavy, telekomunikacnej siete,plynarenskej siete a plynovodov atd.
nie som ani ekonom ani financnik ale to neznamena, ze ti ktori nimi su mi mozu klamat do oci /obrazne povedane/.a o niektorych ludoch v SAV si myslim ze patria niekde inde.
ak by som sa ja spraval tak, ako hovoria casto tito odbornici na ekonomiku ci financie /analytici,poradcovia,.../a nie tak, ako ma ucila moja stara mama /vzdelanie - zakladna skola/ tak by som nemal nic a bol by som so svojou rodinou na ulici. totiz titul ako doklad o vzdelani, cize "papier na hlavu" v dnesnej dobe nie je zarukou ze vlastnik tohoto dokladu aj nieco v hlave ma.zial je to tak.
cela ideologicka masineria okolo predaja /mam na mysli cely proces privatizacie/ mala len jeden ciel:zbavit sa vsetkeho co ma realnu a niekedy tazko vycislitelnu hodnotu.prajem vsetkym pekny den a pravdive vnimanie rality
aj tak si ymslim, ze Fica and comp. netromfne v kradnuti ani Dzurinda and comp. Ked si Pociatek pri prechode na euro dovolil rozkyvat rezervy (zlate tehlicky) narodnej banky, co sa tiez rovna vlastizrade a zostal ministrom financii ... no comment ... za Dzurindu aspon kde-tu padla hlava ... za Fica? (nepocitam tie trapne vymeny ministrov SNS a HZDS ... to boli vsetko zbytocne populisticke tahy) ... ma tiez osobnu skusenost s kradnutim v "mojom" rezorte, ale o tom potom ...
ktori boli v kss ci ksc alebo konali ako lotri v prospech tretej /hypokriticky/ ukrytej strany a nie v prospech obcanov.ale to mi nebrani vidiet lotroviny aj u ich oponentov.mohli by sme tu zacat vytahovat co viac ozobracilo obcanov /napr. niekolko nasobnu devalvaciu cs a sk koruny pred realizaciou jednotlivych faz privatizacnych rozkradaciek..../ ale to nic nezmeni na realite.
tragikomicke 20rocne politicke divadlo, ktore zial zamestnava aj tych, od ktorych by som ocakaval pochopenie podstaty problematiky a z toho vyvodene dosledky pri volbach sa ukazuje ako ucinne. cely system /demokracia/ je tak zvrateny zo svojej podstaty,ze jednoznacne chcem ako obcan, ako rodic, ako pracujuci a ako veriaci iny a lepsi, ktory nebude rafinovanou legislativou branit kandidovat jednotlivcom, ktori maju charakter, a ktory nebude umoznovat vykonat akykolvek zlocin a potom sa ukryt za imunitu verejneho cinitela a pod anonymizujuci dazdnik politickej strany .
sa práve narábalo s nadobúdacou cenou, lenže tá bola v minulosti mnohonásobne nižšia ako keby sme tie fabriky postavili TERAZ. Čiže cena elektrární, plynární a ďalších strategických podnikov bola takýmto spôsobom hlboko PODHODNOTENÁ.
Ďalej sa operovalo s TRHOVOU CENOU, lenže keďže bol iba jeden uchádzač ako možno hovoriť o konkurenčnom prostredí a generovaní ceny trhom ??? Išlo o absolútny nezmysel !!!
Ako som prišiel k 300 miliardám v prípade elektrární ? Prepočet urobili skúsení odborníci a vychádzali zo súčasných nadobúdacích nákladov ne vytvorenie takého potenciálu aký predstavovali naše elektrárne v čase privatizácie.
Ďalší PODVOD s ktorým tu operujete je v tom, že EU nám prikazuje oddeliť TRANZIT od vnútrozemských dodávok. Každý normálny podnik diverzifikuje svoju produkciu a bežne sa stáva, že jeden druh výroby je ziskový a hradí straty iného druhu výroby. SPP, Elektrárne, ropovody a spracovateľské podniky sa za komunizmu budovali ako celky, ktoré zabezpečovali takúto diverzifikáciu.
Je zvláštne, že kým nadnárodné monopoly vlastnia ropné polia, tankery, spracovateľské podniky a siete benzínových púmp nám nahovárajú rozprávky o zákaze tzv. KRÍŽOVÝCH DOTÁCIÍ.
Prosím vás páni Obšitník a ASTON zobuďte sa a prestante veriť ROZPRÁVKAM, ktorými nás OBLBUJÚ !!! Hádam si nemyslíte že Shell, alebo teraz tá anglická spoločnosť čo likviduje prírodu v mexickom zálive má nejaké problémy s krížovými dotáciami.
je potrebné rozlišovať medzi princípmi ku ktorým sa človek hlási a medzi jeho skutočným konaním.
Je mi skutočne záhadou ako si niekto môže myslieť, že Ficove postoje sú úprimné a presvedčivé. Veď je to notorický klamár a bezcharakterný zlodej. Stačí si pozrieť jeho vyhlásenia a na to, čo robí, s kým to robí a ako to robí.
Okrem toho, tvrdiť, že má úprimné a prirodzené sociálne cítenie na základe toho, že pochádza z kresťanskej rodiny a jeho rodičia sú normálni pracovití ľudia ako drvivá väčšina Slovákov je výsledok silného sebaklamu a zatvárania očí pred skutočnosťou.
Veď jeho rodičia boli členmi zločineckej organizácie, ktorá sa netajila tým že jedným z jej cieľov bola likvidácia cirkvi a v súlade s tým aj konala. Mali z tohto členstva výhody, ako všetci ostatní komunisti. Dokonca svojho Róberta vychovali tak, že sa stal aktívnym členom a funkcionárom tejto organizácie (a to počas tzv. normalizácie). Toto drvivá väčšina Slovákov nerobila ani náhodou.
na vysokej škole ekonomickej. Ako jeden môj priateľ hovoril pravou rukou písal po tabuli študentom svoje múdrosti a ľavou rukou to zotieral, aby niekto nezbadal aké hlúposti píše.
Dzurinda nebol v strane (KSČ) iba preto, že ho nezobrali. Ináč bol veľmi snaživý, robil nástenky a ďalšie aktivity aby sa komunistom zapáčil.
No a Sulík jeho otec emigroval do Nemecka a túžbou jeho syna je pomôcť svojim mecenášom doprivatizovať majetok zaujímavých firiem ako sú SPP a pod.
Takže milý pán Koseček žiadny pravičiari. Sú to obyčajní zištní ľudia, ktorým ide o vlastný prospech.
pred Ficom. Tak po prvé, skutočne rozlišujúca otázka je otázka č. 2 o výhrade vo svedomí. Tú okrem Mečiara, Belousovovej a Sulíka zodpovedali všetci takmer pozitívne, čo je ale v ostrom rozpore s tým, ako bolo KDH pri odchode z koalície všetkými stranami vykresľované ako nejakí pomätenci, čo idú vyvyšovať nejaké kanonické právo nad zákony SR (aj SDKU aj SMER). no a po druhé Ficovi sa nedá uprieť profesionalita. z odpovede na otázku o homosexualite nielenže zaimponoval svojím konzervatívnym postojom čitateľom KN, ale z odpovedi nepriamo vyplýva, ako keby bol pravidelným čitateľom KN (citát: z morálneho hľadiska je pochopiteľné, že Cirkev má k spomenutej forme spolužitia výhrady, ale zároveň oceňujem starostlivosť Cirkvi o týchto ľudí - ako ste aj pred časom písali vo vašich novinách)
Takže taká priemerná babka si povie: synak, tak ty nám sľubuješ 13. dôchodok a ešte aj čítaš katolícke noviny.
To sa do akej SMER-demagógie nechali KN navliecť?
odoberateľ KN Šipula
Komentáre
Nie že by som sa chcel
Nie že by som sa chcel tejto koalície primoc zastávať, to nie - ale fakt je, že ani taká SaS kresťanskej agende nie je extra naklonená. Priam jej program je najškodlivejší zo všetkých strán v niekt. spoločenských otázkach. Opravte ma, ak sa mýlim, ale veľmi veľa som tu o týchto súvislostiach písať nevidel.
Obávam sa, že prípadné vytvorenie koalície KDH s SaS bude znamenať, že ratifikovanie zmluvy o vyhrade vo svedomí bude pochované - ak sa nestane zázrak.
Ale paradoxne s takým Smerom by som si vedel predstaviť, že by zmluva prešla. Pozor, netvrdím tým, že KDH má ísť s Ficom! Nemám na to názor. Skôr mi ide o to, že u viacerých kresťanov badám v poslednom čase taký silný a monotématický antificizmus, až akoby úplne strácali zo zreteľa všetko ostatné... (Netvrdím že prípad autora tohto článku.)
K spomínanému vydaniu KN sa neviem vyjadriť. Nezvyknem ich čítať, nudia ma.
ps: k samotnej podstate článku: jo chápem a myslím, že je to celkovo problém viacerých SK médií, že majú pri rozhovoroch s politikmi submisívny postoj, alebo akoby si mysleli, že položením šablónovej otázky si spravili svoju robotu a môžu si to odfajknúť. Je to tragikomické. Chce to viac konfrontácie v láske a pravde.
-<)-
Podľa mňa
Otázka registrovaných partnerstiev a výhrady svedomia (hoci sú to vážne problémy) nie sú ani zďaleka také dôležité ako napríklad korupcia, politická kultúra, právny nihilizmus a všeobecné rozkrádanie.V tomto všetko je taká SaS zataiľ oveľa vyššie ako Smer, preto si myslím, že povinnosťou každého morálneho a premýšľajúceho človeka (a o to viac kresťana) je dávať prednosť SaS pred Smerom (ak porovnávame tieto dve strany).
Okrem toho, výhrada svedomia a postoj k homosexuálom nie sú ani tak politické problémy ako spoločenské. Mať v týchto otázkach protikladné postoje s kresťanstvom môžu mať ľudia na základe svojho presvedčenia a v súlade so svojim svedomím a teda môžu to byť ľudia morálni, hoci z nášho pohľadu pomýlení. Na druhej strane korupcia, rozkrádanie, dvojaký meter v justícií, systematické klamanie a pomstychtivosť sú veci ktoré sa priečia nielen kresťanskej ale celospoločenskej morálke a tí ľudia, ktorí sú za ne zodpovední to robia v rozpore s tým, čo hlásajú. Človek, ktorý koná v súlade so svojim presvedčením, aj keď vychádza z iných princípov ako ja je pre mňa v politike oveľa prijateľnejší ako ten, ktorý by sa aj hlásil k rovnakým princípom ako ja, ale svojim konaním po nich šliape.
Miro Koseček
ako sa to vezme ... krajiny
ako sa to vezme ... krajiny na zapad od nasej krajiny tu politicku kulturu a aj nizsiu mieru korupcie urcite maju ... maju sa lepsie ako my a nedobehenme ich (materialne) ani ked nam pojdu oproti, ale ja sa budem mat radsej "horsie" a nebudem zdielat ten moralny relativizmus a mravny chaos, v ktorom ziju oni ... vsetko zavisi od toho, v com vidite priority ... pre mna je dusa viac ako relativny poriadok a plne brucho ... ale vsetko so vsetkym suvisi ... aj Desatoro zacina s prikazom Ja som pan Boh tvoj a nie s Nepokradnes ... ja nechcem sterilnu, dobre fungujucu spolocnost bez duse ... kde stari clovek bude odpraveny, lebo je spolocnosti na pritaz, kde bude rodina s 2 detmi pokladana za "velku" rodinu, kde sa deti budu ucit, ze homosexualita je normalna alternativa ... toto nechcem!!! Ak to po volbach bude k tomuto smerovat a tzv. krestanske strany budu ticho, tak za dalsei styri roky budem robit kamapan pre Fica ...
Ape, chápem, že ti vadí morálny relativizmus a chaos
ale ten nie je výsledkom práce politikov. Zato korupcia, politická kultúra, a stav justície je práve dôsledkom politikov. KDH a tobôž Fico nás nezachránia od morálneho relativizmu. Naopak, Fico svojou bezcharakternosťou jeho príchod k nám výrazne urýchľuje. Rozlišuj medzi príčinami a dôsledkami.
Mne nejde ani zďaleka o to, aby sme sa mali materiálne dobre, bez ohľadu na morálku ako sa domnievaš, naopak takto uvažuje väčšina voličov súčasne vládnej koalície. "Je nám jedno, či naši politici klamú a kradnú, hlavne, že sa o nás postarajú", toto je to, čo najviac pôsobí na Ficovoličov.
A ešte k tomu morálnemu relativizmu. (Aby sme si rozumeli, súhlasím s katolíckou morálkou ako ju učí Cirkev.) Zdá sa ti, že morálny relativizmus sa prejavuje horšie na Západe ako u nás? V liberálnych krajinách ako Holandsko, Dánsko, Fínsko Švedsko nejde len o to, že sú materiálne bohatšie ale ľudia si tam medzi sebou oveľa viac dôverujú, viac sa navzájom rešpektujú, majú voči sebe viac úcty, oveľa menej sa tam kradne, korupcia je tam mizivá, tam nikomu ani nenapadne, že by sa mohol priživovať na spoločných peniazoch, nieto urobiť si z toho výnosný biznis. Sú to spoločnosti s veľkou mierou solidarity voči núdznym, voči slabším, ľudia tam majú oveľa väčší cit pre dobro a pre krásu ako u nás. Nehovorím, že tam je všetko pozitívne a u nás nič, ale nie je ani zďaleka také jednoznačné že oni sú nemorálni a my áno.
Morálka nie je samoúčelná, je to nástroj aby sa človek viac priblížil k Bohu, k Láske.
To, že je niekto proti potratom a homosexuálnym zväzkom ešte z neho nerobí lepšieho Kristovho nasledovníka. Ježiš povedal jasne: "Podľa toho spoznajú, že ste moji učeníci, že sa budete navzájom milovať." Žiaľ v tejto oblasti nie nijako zreteľne viditeľný rozdiel medzi kresťanmi a nekresťanmi a už vôbec nie medzi tzv. kresťanskými krajinami a ateistickými, stačí si porovnať Česko, jednu z najateistickejších krajín sveta a katolícke Slovensko. Majú sa na Slovensku ľudia viac radi ako v Čechách, alebo v Dánsku? Ak tam nevidno zásadný rozdiel, má vôbec takéto kresťanstvo opodstatnenie? Podľa mňa má, ale nie také, ktorého hlavným odlišovacím znamením je to, že je proti potratom a spolužitiu gayov.
Miro Koseček
po precitani vasho prispevku
po precitani vasho prispevku ma napada toto: pred 9-timi romi som bola v Dansku (faktom je, ze iba 2 tyzdne). Uz som to tu niekolkokrat pisala, abatysa klastora, v ktorom som byvala (kontemplativny klastor cistercianok v Sostrupe) v rozhovore poznamenala, ze v dansku sa v kazdej druhej rodine zneuzivaju deti a ak tam dvaja ziju spolu po cely zivot (nehovorim o mnazeloch) tak je to rarita ... Dani su navyse strasne neuroticki ... ano, menej sa tam kradne ako u nas - nemaju to zapotreby, maju sa "dobre" ... ale zato prislovie "spity ako Dan" je vseobecne zname a nie je to len - skoro severskou - klimou ... Dalej ma napada toto: Slovensko nie je katolicke, nie je ani liberalne, Slovensko je komunisticke ... je v tom sice kus primitivizmu, vo vyznavani kom. idealov a postojov, ale vzdy lepsi primitiv ako sofistikovany liberal ... toho komunistu totiz lahsie odhalim ... a navyse su mu veci, ktore su liberalovi "posvatne", komunistovi su ukradnute ... ano, je zle, ked nefunguju sudy, ked sa stat chova k hedvige Malinovej ako ku zlocincovi ... ked sa kradne vsetko, co nie je pribetovane ... je to zle ... ale pokial prestaneme rozlisovat a vrazdu budeme povazovat za normalitu a zvratenost tiez ... bude to lepsie?! zacali ste tym, ze Sulik je lepsi nez Fico ... nuz, je sympatickejsi ... ale valcovat to tu bude rovnako ako Fico, ibaze menej prehladne ... ano, s liberalom mozem ist kus cesty: pokial ide o spravodlivost, nekradnutie ... ale ak pridu na rad moralno-eticke zalezitosti, ktore su "mojou" prioritou a cirkevne skoly, nase cesty sa razantne rozchadzaju ... co je normalne, ale v 21. storoci to uz prestva platit a liberali a konzervativci zacinaju splyvat, preto su liberalne postoje este vacsou hrozbou, ze prevalcuju buduce generacie ... mam pred ocami deti, ktore nemaju zdrave rodinne zazemie a su vydane napospas tymto trendom ... ktore stat postupne kodifikuje formou zakonou a tym premasiruje spolocenske vedomie tak, ze uz nikto nic nerozlisi - tak, ako to je v tych krajinach, ktore sa vam tak pacia ...
nooo ...
suhlasim s Lukasom v tom, ze SaS je pre konzervativneho volica hrozba, ma na kandidatke homosexuala (aspon tak som pocula) ... takze, pokial bude SaS v NR mame registrovane partnerstva ako temu dna ... Koaliciu so Smerom v nevyhnutnom pripade nevidim ako tu najtemnejsiu vec ... tak ako nevidim ako najhorsie (z historie), ze Jozef Tiso kolaboroval s Hitlerom ... Preco to urobil? Chcel pragmaticky zachranit Slovensko .... a co sa stalo? ... bol popraveny a prisla dalsia "cierna mora" - komunizmus - a vsetci zastancovia Slovenskeho statu (ktory narobil aj mnozstvo primitivneho zla) skoncili v base alebo na sibenici ... ale Slovensko je ... (neviem, ci uvazujem spravne) ... dalsia vec je, ci by KDH koaliciu so Smerom ustalo so zdravou chrbtovou kostou ... Carnogursky by to zvladol, Hrusovsky by to nezvladol ... Figel by to mozno zvladol, ale za cenu neunosnych kompromisov, je zbruselovately ...
ale Ape,
to, že majú na kandidátke homosexuála (aj keď o tom neviem), predsa nemôže byť pre kresťana problém. Nám by sa tiež nepáčilo, keby posudzovali podľa toho, kto chodí od kostola - hrozba...
ad Pavol
to myslite dufam ironicky ... je rozdiel medzi svetonazorom a perverznym spravanim ... ci uz ani nie ...?!
podľa čoho
podľa čoho usudzujete, že sa ten kandidát správa perverzne?
homosexualne spravanie je
homosexualne spravanie je perverzne spravanie ... KKC to tak tiez nazyva (presny vyraz si pozrite) ... nehovorim o sklone, hovorim o praktizovani tohto sklonu ... nemozem zachadzat do podrobnosti ... lebo som velmi konkrtene "vyplesla" ...
Pán šéfredaktor tak to ste svojim článkom prehnali !
Kde beriete, že spojenie kresťanov s Ficom je pre kresťanstvo nebezpečnejšie ako spojenie s liberálmi a Maďarmi.
Fico pochádza z kresťanskej rodiny a jeho rodičia sú normálny pracovití ľudia ako drvivá väčšina Slovákov. On aj vplyvom svojho prostredia, v ktorom vyrastal, má prirodzené sociálne cítenie a preto jeho postoje sú úprimné a presvedčivé.
To, že politika SMER-u má niekedy tendencie riešiť problémy socialistickým spôsobom (ako to bolo aj v spomínanom zákone týkajúcom sa domovou dôchodcov) ešte neznamená, že sa nedajú takéto postoje korigovať a práve vplyvom kresťanov by podľa môjho názoru boli skôr dané na správnu mieru, ako keď sa nechajú na pospas terajším členom koalície.
Na druhej strane zámery, ktoré presadzuje liberálna pravica a maďarské etnické strany sú pre kresťanov v súčasne dobe oveľa nebezpečnejšie a KDH im NEDOKÁŽE odolať. Ak spoločne vytvoria vládu, bude to nielen nebezpečné pre Slovensko, ale zároveň to bude znamenať KONIEC KRESŤANSKEJ DEMOKRACIE na Slovensku podobne ako k tomu došlo po posledných voľbách v Čechách !!!
Ak bude Fico pokracovat vo
Ak bude Fico pokracovat vo svojej rekordne korupcnej politike, bude to znamenat koniec akejkolvek demokracie na Slovensku.
Pán Obšitník snažíte sa byť novinár a niektoré vaše články
sú celkom vydarené. Avšak to s tou korupciou nemyslíte naozaj vážne !
Dzurindova vláda je v KORUPCII NEPREKONATEĽNÁ !!!
Urobila s korupcie vládnu politiku keď vymyslela TZV: PORADCOV privatizácie, ktorých odmeňovala MILIARDOVÝMI PROVÍZIAMI. Pritom všetky privatizačné materiály boli spracované na Fonde národného majetku a pracovníkmi štátnych podnikov, ktoré privatizovali (SPP, Slovenské elektrárne, Transpetrol, Slovenské telekomunikácie atď.). Samozrejme predaj uvedených fabrík bol hlboko pod ich cenu. Jeden z vtedajším ministrov mi povedal, že to urobili preto, že sme prehrali studenú vojnu a to boli repatriácie. Aspoň, že si tým vytváral aliby pre svoje svedomie. Ja si však myslím, že to bola blbosť a išlo najmä o úplatky. Vzápätí sa tak zvýšili ceny plynu , PHM, elktriny, že sa uvedeným spoločnostiam už teraz vrátili peniaze, ktoré do toho dali. Samozrejme schválil im to Úrad pre reguláciu sieťových odvetví, ktorí privatizérom išiel po ruke.
Zastavila výstavbu diaľnic a tak zapríčinila krach najväčších slovenských stavebných firiem Hydrostav a Váhostav. Preslávila sa výstavbou tunela Branisko so známymi účtami vo švajčiarskych bankách.
Oddĺžila síce banky ale potom ich hlboko pod cenu predala zahraničným bankovým domom a dlhy previedla na občanov SR cez Konsolidačnú spoločnosť a Konsolidačnú banku. Firmy, ktoré boli v Konsolidačnej spoločnosti predala za 3,5% hodnoty cyperskej spoločnosti v daňovom raji, za ktorou boli ich komplici.
Takto by som mohol pokračovať vo všetkých ďalších rezortoch. Najmä minister Kaník bol majster podvodov vrátane slávnych DSS, ktorým štátnym príkazom idú na účty peniaze a oni sa hrajú na súkromných podnikateľov. Ktorým súkromným podnikateľom okrem nich prídu štátom vymáhané peniaze na účty ???
Teraz v sociálnej poisťovni nie sú peniaze na dôchodky a treba zvyšovať vek odchodu do dôchodku postupne tak, že ľudia budú zomierať PRIAMO NA SVOJICH PRACOVISKÁCH !!!
Otvorte konečne oči väčšie škody ako môžu spôsobiť naši tzv. pravičiari (pred 89 tí starší, alebo ich rodičia, ak sú mladší, väčšinou aj tak boli komunisti) si ani nemôžeme predstaviť. A Sulík veď bol Miklóšovým poradcom tak aká je on už nová tvár ???
...
Nemam zaujem hadat sa s anonymami, ani si nerobim prilis velke iluzie o predchadzajucej vlade. Ale osobne dufam, ze buduca vlada znovu zastavi vystavbu dialnic tento raz robenych cez PPP projekty. Odporucam precitat si aspon toto male porovnanie: http://www.uniadopravcov.sk/postavia-sest-prudove-cesty-pod-zemou
Alebo napr. iba cez emisny obchod prislo Slovensko o vyse 2 miliardy korun, ktore si scasti rozdelili mecenasi Smeru a SNS a scasti vyleteli do luftu. Tych kauz bolo za posledne 4 roky radovo viac ako predtym za 8. Fico preberal krajinu v neporovnatelne lepsom stave, ako predtym Dzurinda, aj vdaka odvahe predoslej vlady robit nepopularne ale potrebne veci. Ako si to Ficovi volici prekrutia a svojvolne podoplnaju, je uz ich vec. Vase zdroje by ste si mali preverit.
Pán Obšitník čo sú to 2 miliardy ak 300 miliardové
elektrárne predala Dzurindová vláda za necelých 30 miliard. A tak to bolo zo všetkými strategickými podnikmi!!! Tam sú naše dôchodky. Lebo tie elektrárne a ďalšie podniky postavili komunisti z našich peňazí. Ak ste aspoň trochu ekonóm tak by ste tomu mali rozumieť!
Maďari, ktorí ovládali ministerstvá pôdohospodárstva, životného prostredia a stavebníctva a regionálneho rozvoja (rovnako ako SNS a HZDS) tiež nahrávali svojim rovnako ako to robia terajší. KDH zase v ministerstve vnútra a spravodlivosti dávalo zarábať svojim firmám prirodzene za protihodnotu. Mám vám menovať jednotlivé kauzy od kšeftovania s pozemkami v Pozemkovom fonde cez Fond na podporu bývania, ochrany životného prostredia až po aféry s výrobou cestovných dokladov, výpočtovej techniky, hasiacich prístrojov a dodávok aut pre vnútro.
To nebola korupcia a klientelizmus ???
No a čo sa týka toho, že nebudete diskutovať s anonymom, vy ste nastavili takto pravidla. Ja však seriózne argumentujem a čakám od vás tiež serióznu argumentáciu.
Ďakujem !
Seriózna argumentácia.
Milý Hlas. Mňa by zaujímalo, ako si prišiel k číslu 300 mld za elektrárne. Už som raz v minulosti vyvracal argumenty ohľadom "nevýhodnej" privatizácie SPP, ktorá bola nakoniec v porovnaní s privatizáciou obdobného českého podniku výrazne výhodnejšia (ak bude záujem, dohľadám). Takže, rád by som vedel, kto v čase predaja SE spravil ich ocenenie na 10 násobok predajnej ceny.
mala otazka
ak nejaky subjekt vlastni podnik /firmu/ ktora prinasa obrovske zisky a jeho vyznam je strategicky pre cely stat a spolocnost, je teda rozmumne a vyhodne ho vobec predavat ked z toho zisku sa financuje mnoho inych projektov /social. a dochodkovy system,zdravotnictvo,skolstvo/ ?osobne si myslim ze to spravi len hlupak alebo zradca v prospech zaujmov inych subjektov za uplatok.najma ak sa jedna o statny majetok.
V case privatizacie povedal
V case privatizacie povedal Peter Staněk z Ekonomického ústavu SAV, jeden z dnesnych poradcov Roberta Fica: „Podľa mňa sú aktíva a pasíva podniku v súčasnosti približne vyrovnané. Reálna cena (Slov. elektrární) sa pohybuje okolo nuly."
http://www.izurnal.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=2073&Itemid=89
v clanku je to sirsie vycislene...
Stanek
Keď sa bavíme o šamanovi Stanekovi, nebola to jeho jediná perla :).
Viď:http://spw.blog.sme.sk/c/169084/Verite-predpovediam-ultrapesimistu-Petra-Staneka.html
Milý pán Obšitník ľahko sa robia zisky keď skorumpovaný
Úrad pre reguláciu sieťových odvetví Vám podľa Vašich požiadaviek zvýši cenu elektriny a plynu. Zabudli ste na to, že pred privatizáciou boli ceny mnohonásobne nižšie. Takže samozrejme aj SPP a Elektrárne mali podstatnej nižšie zisky. Toto divadlo bolo treba urobiť aby sa mohla privatizácia ospravedlniť.
Prosím Vás ako novinár by ste mohli byť menej naivný.
Ono je to trochu inak
Priznám sa, v téme elektrární nie som až tak doma, čo sa týka cenotvorby. Stále sme sa však nedozvedeli, kto urobil odhad ceny SE pred privatizáciou na 300 mld. Prosím nejaké dáta.
Čo sa týka SPP, keď sa povie A, treba povedať aj B. A tých B je viac. V prvom rade, že vďaka vyšším ziskom po privatizácii sa cez dividendy naplní viac štátny rozpočet (argument dôležitosti štátnych podnikov podľa zisku podla abbeho). Druhé B je, že nízke ceny pre slovenských spotrebiteľov SPP dotoval z cien tranzitu plynu na západ. A krížové dotácie sú v EU zakázané. Čiže, či by ostal SPP plne štátny, alebo má 49% akcií súkromný investor, cena by musela ísť hore v oboch prípadoch.
To som dal iba ako priklad,
To som dal iba ako priklad, toho, ake boli vtedy odhady (v tomto pripade od laviciarov), v tom clanku je to vycislene sirsie. Ja by som bol za privatizaciu napr. aj posty, pretoze "svoje" sa spravuje lepsie a hospodarnejsie ako statne, teda "nikoho". Novinar nie som. Prajem pekny den a menej emocii.
emocie robia diskusiu ...
emocie robia diskusiu ... chcete tu mat mrtvo?!
Pár protiotázok
Prvá otázka znie, či má byť štát subjektom, ktorý má vlastniť firmy a inštitúcie mimo tých, ktoré poskytujú verejné statky a služby (armáda, školstvo, polícia atď). Nehovorím nevyhnutne, že by štát nemohol vlastniť nič iné. Je to skôr otázka na premýšľanie.
Druhá otázka (na ktorú ja teraz neviem odpoveď) je: Boli SE takým ziskovým podnikom, ak napríklad Stanek ich hodnotu odhadoval na nulu (nespochybňujem, že bol mimo, ako zvyčajne)? Čo vieš o ich ziskovosti a o tom, kam išli peniaze z ich zisku? Pri SPP som zisťoval, ako to vlastne bolo s tou "nevýhodnou" privatizáciou, a zistil som, že až taká nevýhodná nebola. Mimo to, že SPP mal pred privatizáciou niekoľkonásobne nižšie zisky, ako po nej. A z nich má štát dnes dividendy, odvedené do rozpočtu. Ako vieš, že pri SE to nie tiež tak?
Vy ste zrejme milý martin aston neboli pri realizácii
privatizácie, ináč by ste vedeli ako sa v privatizačných projektoch vypočítavala hodnota privatizovaného majetku. A to, že aj Čechov obabrali nie je žiadny argument !!!
Prečítajte si príspevok, ktorý napísal abbe, v ktorom na príklade telekomunikácií ukazuje o čo išlo.
V prípade elektrární a SPP to svinstvo bolo mnohonásobne vyššie. Keby to Nemci a Taliani mali postaviť zo svojho to k čomu sa pomocou Dzurindovcov dostali v podstate zadarmo, tak by sme doteraz svietili petrolejkami a kúrili handlovským uhlím !!!
Milý Hlas
Milý Hlas, stále sme nedostali odpoveď na to, kto spravil odhad SE na 300 mld. Takže, kto a kedy spravil takýto odhad spoločnosti?
Čo sa týka ocenenia predávaných podnikov, koľko mali stáť, aby boli predané za fair price? Aká bola ich skutočná hodnota, kto ju vypočítal a akou metódou? Bez týchto faktov sa iba točíme v kruhu.
Tak prosím o zodpovedanie vyššie uvedených otázok a podloženie nejakými relevantnými dátami.
O tom, že sa Česi pri predaji plynárenských podnikov obabrali, s Vami súhlasím. Nie však možno až tak cenou, ako podielom, ktorý predali.
jednostranny pohlad a absencia logiky
je priznacna pre oponentov nejakej politickej strany.nikdy som nevolil ani Fica ani Dzurindu ci Meciara - z tych istych dovodov. vypocitavat kto je viac namoceny do korupcie a skandalov je smiesne.ale o kolko penazi prisli danovi poplatnici za ktorej vlady sa da priblizne zistit ale je rozdiel podla akych zdrojov niekto napise ze o tolko a tolko sme prisli.co su to tie zdroje?JPP?Info od politikov - priatelov v KDH alebo inde?to su zdroje?ved to je smiesny zdroj - nedoveryhodny.media? este lepsie - vobec sa im neda verit - este menej ako politikom.mam priatela ktory bol v time nemeckeho telekomu /top mangement/ ked sa rozhodovalo o tom, ci ziskaju Slov.telekomukacie v procese, ktory sa nazyva honosne privatizacia. ten mi povedal take veci o tejto fraske /privatizacii/,ze som tomu ani nechcel verit.takze to, co koluje na verejnosti, to su same dezinfomacie o korupcii - ani nemate predstavu o tom ako to funguje a kolko sa rozdava na uplatkoch.
ale skuste logicky a zdravym rozumom uvazovat kolko stalo vybudovanie slov.telekomunikacii, infrastruktura,technologie,digitalizacia,budovy,pozemky na ktorych stoja,vyskolenie personalu,studium tych ludi co tam pracuju, slov.trh+monopol.... a mnoho inych faktorov s tym suvisiacich a tvoriacich skutocnu hodnotu podniku a porovnajte si to s cenou za ktoru sa to ukradlo /privatizovalo/ a mate jasny vysledok, kto je aky zlodej a korupcnik - len na zaklade tohto jedneho strategickeho podniku.dostali sme /akoze Slovensko/ mozno jednu stotinu realnej hodnoty slov.telekomunikacii.
ten kto preda majetok statu /vytvarany cele generacie/ - a este k tomu strategicky - to je vlastizrada najhrubsieho zrna.nieto este ked ho preda pod cenu. dzurindovu vladu v tomto uz nikto neprekona.iba hlupak da hlas takymto ludom vo volbach /Meciar,Fico,Dzurinda, Carnogursky,Moravcik... a im podobni/ ozobracenie naroda tymito lotrami +poslancami v NR SR nema obdoby v slovenskej historii.vsetci spolu s komunistami bezproblemovo privatizovali a dostavali svojich 30striebornych.kolko charateru na to treba?a idete sa tu vypocitavat o to,kto a kolko?ci Smer alebo SDKU,SNS....vsetko divadielko pre verejnost.ale podstaty sa nedotknete ani trochu.ti co tam sedia /NR,vlada SR/ to je jedna velka banda lotrov a je uplne jedno aku maju stranicku nalepku.za 20rokov ste to este stale nepochopili?inak info pre vas:cena strategickeho podniku a rozdane uplatky sa pohybuju v pomere 1:1.a v pripade slov telekom. to bol najlepsi obchod pre nemecky telekom v jeho dovtedajsej historii.o ostatnych strategickych podnikoch si uz kazdy urobi obraz sam.
kto preberal stat v nejakom stave zavisi najma od externych faktorov,na ktore nema vlada na SK nejmensi vplyv. ale ked Dzurinda spolu s komunistami a ostatnymi stranami preberal od lotra Meciara stat,tak SK este stale vlastila strategicke podniky.ked ho odovzdaval Ficovi tak na SK uz nebolo pomaly co privatizovat. /ale ono sa vzdy nieco najde ak sa chce kradnut/ a tak mozete dalej vkladat moc do ruk tych lotrov,ktorych ste doteraz volili.nic sa nezmeni - len kauzy sa budu striedat a divadlo pokracuje, a obcan stale trpi a s tazkostami preziva od almuzny k almuzne.
este poznamka preco sa pejorativne vyjadrujem o politikoch:terminom zbojik a lotor ich uz pre starociami nazval sv.Augustin a po nom to zopakoval Ratzinger-oznacili tak ludi,ktori "vladnu" aj u nas -myslia si ze oni su zakon, ba ze su nad zakonom. uz cca.60rokov.
pekny den.
Niet čo dodať KONEČNE TREFNÉ absolútne korektné
hodnotenie situácie. Prečítajte si to prosím pán Obšitník !!!
Ja som tiez nikoho z nich
Ja som tiez nikoho z nich nevolil, ale velke rozdiely medzi nimi su pre mna jasne.. Cena vsetkeho sa urcuje nie podla toho, ake naklady sa to do toho dali pri jeho vystavbe na desatrocia dozadu, ale podla hodnoty, aku ma v aktualnom case a priestore, kedy sa predava..
viem ze mnohi ludia uvazuju takto
ani im to neberiem,maju na to pravo.ale v tom co ste napisali /ako sa urcuje cena/ to je jeden z aspektov lotrovskej manipulacie s cenou a s hodnotou tovaru,predmetu,sluzby,komodity......
lebo je to jediny ucinny a spolahlivy sposob ako presvedcit vsetky strany /predavajuci,obcania,politici,odbornici...../ o svojom nazore na tzv. vyhodnu cenu.ako je tato cena vyhodna, si kazdy clovek, uvazujuci zdravym rozumom, urobi nazor.
ale som si isty,ze keby ktokolvek na tejto planete chcel za tu vyhodnu predajnu cenu /podla niektorych/ postavit napr. slov.elektrarne c.2 /SPP c.2, slov. telekom. c 2/ na zelenej luke tak by nepostavil ani 1/100 toho podniku, a to ani vtedy, keby vyuzili pracu otrokov a mali 50percentny rabat na material.inak "cena v aktualnom case a priestore" sa aspon ciastocne ukaze pri porovnani ceny ktoru zaplatili a sumy, ktoru uz za par rokov zarobili /som si vedomy toho ze legislativa umoznuje mnohe sposoby ako znizit realny zisk vytvorenim nerealnych nakladov rozneho druhu/.inak cca, 5mil trh tiez nie je na zahodenie a strategicka europska poloha byvalej energetickej siete a sustavy, telekomunikacnej siete,plynarenskej siete a plynovodov atd.
nie som ani ekonom ani financnik ale to neznamena, ze ti ktori nimi su mi mozu klamat do oci /obrazne povedane/.a o niektorych ludoch v SAV si myslim ze patria niekde inde.
ak by som sa ja spraval tak, ako hovoria casto tito odbornici na ekonomiku ci financie /analytici,poradcovia,.../a nie tak, ako ma ucila moja stara mama /vzdelanie - zakladna skola/ tak by som nemal nic a bol by som so svojou rodinou na ulici. totiz titul ako doklad o vzdelani, cize "papier na hlavu" v dnesnej dobe nie je zarukou ze vlastnik tohoto dokladu aj nieco v hlave ma.zial je to tak.
cela ideologicka masineria okolo predaja /mam na mysli cely proces privatizacie/ mala len jeden ciel:zbavit sa vsetkeho co ma realnu a niekedy tazko vycislitelnu hodnotu.prajem vsetkym pekny den a pravdive vnimanie rality
ad abbe
aj tak si ymslim, ze Fica and comp. netromfne v kradnuti ani Dzurinda and comp. Ked si Pociatek pri prechode na euro dovolil rozkyvat rezervy (zlate tehlicky) narodnej banky, co sa tiez rovna vlastizrade a zostal ministrom financii ... no comment ... za Dzurindu aspon kde-tu padla hlava ... za Fica? (nepocitam tie trapne vymeny ministrov SNS a HZDS ... to boli vsetko zbytocne populisticke tahy) ... ma tiez osobnu skusenost s kradnutim v "mojom" rezorte, ale o tom potom ...
nikdy som nebol a ani nebudem privrzencom ludi
ktori boli v kss ci ksc alebo konali ako lotri v prospech tretej /hypokriticky/ ukrytej strany a nie v prospech obcanov.ale to mi nebrani vidiet lotroviny aj u ich oponentov.mohli by sme tu zacat vytahovat co viac ozobracilo obcanov /napr. niekolko nasobnu devalvaciu cs a sk koruny pred realizaciou jednotlivych faz privatizacnych rozkradaciek..../ ale to nic nezmeni na realite.
tragikomicke 20rocne politicke divadlo, ktore zial zamestnava aj tych, od ktorych by som ocakaval pochopenie podstaty problematiky a z toho vyvodene dosledky pri volbach sa ukazuje ako ucinne. cely system /demokracia/ je tak zvrateny zo svojej podstaty,ze jednoznacne chcem ako obcan, ako rodic, ako pracujuci a ako veriaci iny a lepsi, ktory nebude rafinovanou legislativou branit kandidovat jednotlivcom, ktori maju charakter, a ktory nebude umoznovat vykonat akykolvek zlocin a potom sa ukryt za imunitu verejneho cinitela a pod anonymizujuci dazdnik politickej strany .
Pekne hovoríte pán Obšitník, ale v privatizačných projektoch
sa práve narábalo s nadobúdacou cenou, lenže tá bola v minulosti mnohonásobne nižšia ako keby sme tie fabriky postavili TERAZ. Čiže cena elektrární, plynární a ďalších strategických podnikov bola takýmto spôsobom hlboko PODHODNOTENÁ.
Ďalej sa operovalo s TRHOVOU CENOU, lenže keďže bol iba jeden uchádzač ako možno hovoriť o konkurenčnom prostredí a generovaní ceny trhom ??? Išlo o absolútny nezmysel !!!
Ako som prišiel k 300 miliardám v prípade elektrární ? Prepočet urobili skúsení odborníci a vychádzali zo súčasných nadobúdacích nákladov ne vytvorenie takého potenciálu aký predstavovali naše elektrárne v čase privatizácie.
Ďalší PODVOD s ktorým tu operujete je v tom, že EU nám prikazuje oddeliť TRANZIT od vnútrozemských dodávok. Každý normálny podnik diverzifikuje svoju produkciu a bežne sa stáva, že jeden druh výroby je ziskový a hradí straty iného druhu výroby. SPP, Elektrárne, ropovody a spracovateľské podniky sa za komunizmu budovali ako celky, ktoré zabezpečovali takúto diverzifikáciu.
Je zvláštne, že kým nadnárodné monopoly vlastnia ropné polia, tankery, spracovateľské podniky a siete benzínových púmp nám nahovárajú rozprávky o zákaze tzv. KRÍŽOVÝCH DOTÁCIÍ.
Prosím vás páni Obšitník a ASTON zobuďte sa a prestante veriť ROZPRÁVKAM, ktorými nás OBLBUJÚ !!! Hádam si nemyslíte že Shell, alebo teraz tá anglická spoločnosť čo likviduje prírodu v mexickom zálive má nejaké problémy s krížovými dotáciami.
V politike, ale aj v bežnom živote
je potrebné rozlišovať medzi princípmi ku ktorým sa človek hlási a medzi jeho skutočným konaním.
Je mi skutočne záhadou ako si niekto môže myslieť, že Ficove postoje sú úprimné a presvedčivé. Veď je to notorický klamár a bezcharakterný zlodej. Stačí si pozrieť jeho vyhlásenia a na to, čo robí, s kým to robí a ako to robí.
Okrem toho, tvrdiť, že má úprimné a prirodzené sociálne cítenie na základe toho, že pochádza z kresťanskej rodiny a jeho rodičia sú normálni pracovití ľudia ako drvivá väčšina Slovákov je výsledok silného sebaklamu a zatvárania očí pred skutočnosťou.
Veď jeho rodičia boli členmi zločineckej organizácie, ktorá sa netajila tým že jedným z jej cieľov bola likvidácia cirkvi a v súlade s tým aj konala. Mali z tohto členstva výhody, ako všetci ostatní komunisti. Dokonca svojho Róberta vychovali tak, že sa stal aktívnym členom a funkcionárom tejto organizácie (a to počas tzv. normalizácie). Toto drvivá väčšina Slovákov nerobila ani náhodou.
Miro Koseček
A čo asi bol taký Miklóš tak isto člen KSČ, asistentík
na vysokej škole ekonomickej. Ako jeden môj priateľ hovoril pravou rukou písal po tabuli študentom svoje múdrosti a ľavou rukou to zotieral, aby niekto nezbadal aké hlúposti píše.
Dzurinda nebol v strane (KSČ) iba preto, že ho nezobrali. Ináč bol veľmi snaživý, robil nástenky a ďalšie aktivity aby sa komunistom zapáčil.
No a Sulík jeho otec emigroval do Nemecka a túžbou jeho syna je pomôcť svojim mecenášom doprivatizovať majetok zaujímavých firiem ako sú SPP a pod.
Takže milý pán Koseček žiadny pravičiari. Sú to obyčajní zištní ľudia, ktorým ide o vlastný prospech.
"asi" suhlas ... ale uvidime
"asi" suhlas ... ale uvidime ...
ad Hlas ludu
koho budet volit? Fica? len tak sa pytam, lebo mi to takto vychadza, ked vas citam ... nevolila by som ho ...
pravica sa môže schovať
pred Ficom. Tak po prvé, skutočne rozlišujúca otázka je otázka č. 2 o výhrade vo svedomí. Tú okrem Mečiara, Belousovovej a Sulíka zodpovedali všetci takmer pozitívne, čo je ale v ostrom rozpore s tým, ako bolo KDH pri odchode z koalície všetkými stranami vykresľované ako nejakí pomätenci, čo idú vyvyšovať nejaké kanonické právo nad zákony SR (aj SDKU aj SMER). no a po druhé Ficovi sa nedá uprieť profesionalita. z odpovede na otázku o homosexualite nielenže zaimponoval svojím konzervatívnym postojom čitateľom KN, ale z odpovedi nepriamo vyplýva, ako keby bol pravidelným čitateľom KN (citát: z morálneho hľadiska je pochopiteľné, že Cirkev má k spomenutej forme spolužitia výhrady, ale zároveň oceňujem starostlivosť Cirkvi o týchto ľudí - ako ste aj pred časom písali vo vašich novinách)
pokračovanie
Takže taká priemerná babka si povie: synak, tak ty nám sľubuješ 13. dôchodok a ešte aj čítaš katolícke noviny.
To sa do akej SMER-demagógie nechali KN navliecť?
odoberateľ KN Šipula
ad Sipula
... udrel si klincek po hlavicke ... presne si to vyjadril ...