Úplne súhlasim. Keby sa všetci takto zamysleli nad situáciou bolo by to fajn. Kresťania niekedy strácajú triezvy pohľad na svet a žijú v materializme. O čo viac sú dôležite vzťahy ako veci/peniaze - len to mnohým akosi uteká pomedzi prsty, ... to si už dlho všimam aj vo svojom okoli ...
Submitted by Jano (bez overenia) on 18 February, 2009 - 08:24.
Tento článok beriem. Naozaj je to hodnotný pohľad na situáciu v čase keď každý vykrikuje KRÍZA! KRÍZA!
To že doteraz tu bola nejaká morálna kríza, sme síce všedci vedeli, ale nevšímali si. Považujem túto momentálnu finančnú krízu za presne načasovanú a naplánovanú, ale ak sa na ňu človek pozrie aj z pohľadu ako to tu napísal autor, tak kríza môže byť pre nás vlastne oslobodením. Podstatné je len to, či sme už natoľko zmagorený konzumom aby sme sa nechali oblbnúť, alebo ešte máme toľko zdravého, sedliackeho rozumu aby sme si spočítali 1+1=2 a vedeli z toho vyťažiť. Minimálne spoločensky, sociálne a nábožensky.
Napríklad, napriek tomuto všetkému humbuku sa aj tak mám lepšie ako sa mali moji rodičia... Ja som z generácie, ktorá má práve teraz malé deti, ktorá ešte zažila pionierske šatky a pamätám sa aj ako som stával u nás v pekárni v rade na chleba. No a čo, možno v nej budem stávať zase, ale možno si aj naše deti začnú konečne vážiť veci, lebo už je na hlavu postavené aby deti mali mobily lepšie a modernejšie ako ich rodičia, aby jedli a pili, len to čo chcú, aby mali všetko značkové a neviem ešte aké. Ja osobne som takúto krízu čakal, hovoril si, kam to až zájde v tom našom konzumnom svete, no a dočkal som sa. Síce ma to prekvapilo, že už, ale dočkal. A som niekde v hĺbke duše aj celkom rád. Možno bude život zase o niečo ťažší, ale možno lepší. A keď sa pozrieme na dejiny, tak po každej kríze, katastrofe, bolo lepšie. Alebo minimálne inak ako pred tým. Ale to už je na nás. Na mne, na tebe, ako bude.
Submitted by Miro (bez overenia) on 18 February, 2009 - 11:58.
Dobrý komentár a s celkovým vyznením, resp. s východiskami sa dá skôr súhlasiť, než nesúhlasiť (čím nechcem povedať, že by bol povrchne lacný, lebo v povrchnom a lacnom komentári sú iba také výroky, s ktorými musia súhlasiť všetci).
Chcem sa však pristaviť pri pojme morálneho zastarania, ktorý podľa autora vymyslela konzumná spoločnosť. Mám voči tomuto tvrdeniu pochybnosti. Technickú vysokú školu som študoval ešte za socializmu a už tam som sa týmto pojmom stretol. Síce skôr okrajovo, lebo podrobnejšie sa týmto zaoberajú skôr ekonómovia, ale predsa by som ten pokrok vo vede a technike úplne nepodceňoval. Také zistenie, že je zariadenie morálne zastarané nás nemusí nabádať len k tomu, aby sme bezcieľne vyhadzovali peniaze za zbytočnosti, ale môže znamenať aj zodpovednosť voči životnému prostrediu a voči bezpečnosti. Toto sa plne týka obnovy automobilového parku, kde nové vozidlá majú výrazne nižšiu spotrebu, teda sú ekologickejšie a sú bezpečnejšie nielen pre posádku, ale aj pre ostatných účastníkov cestnej premávky, teda aj voči chodcom.
Popri ekológii a bezpečnosti netreba zatracovať aj vyššiu efektivitu práce nového stroja, ktorý podnikateľovi prináša konkurenčnú výhodu na trhu. Trh a hospodárska súťaž vedú k lepšiemu uspokojovaniu potrieb každého účastníka trhu a teda aj k lepšej kvalite života. Za to, že niektorí (alebo mnohí) účastníci trhu morálne zlyhávajú, za to trhové hospodárstvo, ani hospodárska súťaž nemôžu.
A ešte jedna drobnosť. Dotýka sa ma, ak Ivan Rončák tvrdí, že ja svojim nakupovaním zaťažujem životné prostredie, podporujem nelegálnu prácu detí a podporujem firmy, ktoré sa správajú korupčne. Ja si totiž tovary vyberám podľa kvality a ceny. A takmer vždy kupujem veci, ktoré potrebujem. Sem tam, si kúpim aj niečo, čo nutne nepotrebujem. Knihu, CD s hudbou, časopis, lístok na koncert, ergonomickú myš k počítaču. A ešte si počkám kým trochu viac zlacnejú, ale čoskoro si kúpim mobilný telefón s GPS. Budem mať radosť z toho, že ku každej fotke, ktorú s ním urobím, budem mať zapísamé aj zemepisné súradnice. Keď som takto hrozne prepadol konzumu, to už nie som dobrý kresťan?
Submitted by Peter M. (bez overenia) on 18 February, 2009 - 23:37.
Pred par dnami som si opat pozrel viacere dokumenty od Pala Barabasa s tematikou Tibetu a Himalaji. Ludia zijuci v tychto oblastiach nemaju v porovnani s nami absolutne,ale absolutne nic, nejake policko, strechu nad hlavou a nejaky dobytok. Nasinec by ich oznacil za chudakov. Napriek tomu su to vari najstastnejsi ludia, vnutorne vyrovnani, duchovne bohati, skromni a pokorni. Nieco ako zavist je tam prakticky neznamy pojem. (Samozrejme myslim na oblasti,nezasiahnute komerciou a hlupostami nasho sveta) .V mysli sa mi vynara otazka, ako je mozne, ze u nas,akoze krestanskej krajine a vseobecne v krestanskom svete je to presne opacne.
Submitted by D. Čurila on 19 February, 2009 - 01:51.
Čo si mi chcel svojim príspevkom naznačiť? Hádam to, že dobrým kresťanom budem až vtedy, keď všetko rozdám a zomriem zmrznutý pod mostom? Prepáč, že mám bohatých rodičov a kúpili mi dlhé vedenie.
Submitted by Peter M. (bez overenia) on 19 February, 2009 - 19:05.
Ak bol Tvoj príspevok indiferentný, potom si ho nemusel zaradiť ako odpoveď, ale ako nový. Inak obsahovo musím súhlasiť, hoci som v Himalájach, Tibete, Afrike, ani iných rozvojových krajinách nikdy nebol. Nielen v Barabášových filmoch, ale aj v dokumentoch a vyjadreniach ľudí, ktorí sa zúčastnili na misiách, sa často spomína, že tí ľudia sa vedia usmievať a tešiť zo života napriek tomu, že majú nepredstaviteľne ťažký život. Po návrate domov sa čudujú, prečo sú u nás všetci takí zamračení a utrápení, keď si žijú oveľa lepšie. Neviem na toto nájsť úplnú odpoveď, aj keď je pravdou, že v Afrike bezdomovci nemôžu zamrznúť. Asi toto je pre nás tou najväčšou hrozbou, že keď vypadneme z pracovného tempa, tak sa veľmi rýchlo môžeme prepadnúť z našej pomerne dobrej životnej úrovne až na samé dno, čoho dokladom sú aj niektoré skutočné príbehy našich bezdomovcov. Naposledy som počul taký vtip, že bezdomovci sa rozprávajú o kríze a jeden druhého sa pýta, či má medzi svojomi známymi nejakého bankára, alebo finančníka. Po odpovedi "nie" mu povie: "No vidíš, teraz už budeš mať". V prípade tých chudobných afričanov taký veľký prepad asi nie je možný, teda ich perspektíva je relatívne dobrá. Teraz si nerobím nárok na presný popis situácie, je to len jeden uhol pohľadu a celý problém je oveľa zložitejší.
Iná vec, ktorá ma na Tvojom príspevku zaujala je tvrdenie, že (Tibeťania) sú vyrovnaní, duchovne bohatí, skromní a pokorní. No neviem, trochu mi to pripadá, ako podceňovanie našej európskej kultúry a nášho duchovného bohatstva. Pre úplnosť by to chcelo ešte si povzdychnúť, že sme národ holubičí.
Už som chcel aj skončiť, ale jedna vec mi predsa len nedá. Tvrdíš, že (Tibeťania) v porovnaní s nami nemajú nič, teda že sú chudobní. Majú Iba nejaké políčko, strechu nad hlavou a nejaký dobytok. Tak si skús zistiť cenu kravy, ovce a pôdy u nás. Možnože v porovnaní s nami, ktorí máme len starší panelákový byt, morálne zastaralú elektroniku a ojazdené auto sú to v podstate boháči.
Submitted by Peter M. (bez overenia) on 20 February, 2009 - 21:02.
Slabulinky text, bolestinsky, plny fraz a la Hugo Chavez reznuty kardinalom Korcom....Sak ked je ten konzum taky strasny, ze az rodiny rozvracia, tak zahod mobil, vypni elektriku a chod robit horara do Rudohoria....Teda ak si myslis, ze krestanske hodnoty sa v meste (synomnymum konzumu) nedaju zit. Plastove umelohmotne riady!!! Hroza, ohen a siru na vas! Preco nemas rad igelit, PVC ci PE? Vadi ti mineralka z plastu? Kukni si filmy Barabasa, co tu kolega pise vyssie. Pekne su, az na ten priserny komentar o tom, ako je dobre v dobe kamennej. No sak nech sa paci...
Submitted by Plepo (bez overenia) on 19 February, 2009 - 12:51.
vazeny plepo, keby ste citali aj ine moje texty (vselikde, za tych 7 rokov, co aktivne pisem, bolo tych medii viac), asi by ste primer k chavezovi nepouzili. Ale k veci: pointou je rozumne minanie a voci prirode ohladuplne konzumentske spravanie. V sucasnych podmienkach: nie dogmatimus odmietajuci auto, pocitac alebo chladnicku. Preferencia umytia porcelanoveho riadu pred jednorazovym plastovym. Preferencia verejnej dopravy pred individualnou za porovnatelnej ucinnosti smerom k cielu. Preferencia mlieka v netetrapaku pred tetrapakom. Atd. A ze televizor treba vymenit vtedy, ked uz technologie pokrocia tak, ze je nepouzitelny alebo je neopravitelne pokazeny. Nie preto, ze sa mi ten stary model zunuje.
Submitted by autor (bez overenia) on 19 February, 2009 - 22:12.
...na to, ze "aktivne pises" 7 rokov si si, prepac, mohol dat viac zalezat, to za a). Za b): Primer k lavicovemu bolestinstvu si text zasluzi, lebo je ako keby ho pisal nejaky aktivista grínpís po vydarenom zatahu s molotow k. voci mcdonaldu. A za c): Sak nikto Ta nenuti jest umelohmotnymi lyzickami. Jedz z coho chces a co chces a aj tu mineralku si mozes naliat z plastu do pohara. (Mimochodom, keby si si dal namahu a skusil sa na vec pozriet nie okom "politologa", ako sa titulujes, ale okom "prirodnym", tzn. ze si zratas energiu potrebnu na vyrobu taniera a plastu a ked pouzijes koef. napr. ze tanier vyuzijes na jedenie 10 000 x a plast raz, tak si bud isty, ze vyrobenim toho skla zadrbes prirodu viac, nehovoriac o spotrebe vody...). To ale nie je problem, jasne, ze je lepsie jest zo skla. Ale robit z toho pomaly civilizacny problem s jasne zretelnou deliacou ciarou Zlo - Dobro je uplna hlupost. Ako v zasade mat dilemu z mlieka v tetrapaku. Ja osobne uprednostnujem sackove. A aj verejnu dopravu, lebo auto nemam :-) To ma ale nemoze stavat do pozicie, ze je to lepsie ako auto mat a este o tom moralizovat. Mam pocit, ze takymito detinskymi a uplakanymi textami si, my katolici, robime akurat zle...A to je zle. Idem sa teda este kuknut na tych Tvojich 7 spisovatelskych rokov, nech Ta nesudim podla jedneho slabulinkeho textu :-)
Submitted by Plepo (bez overenia) on 20 February, 2009 - 07:56.
je odpoved, ten kapitalista ani inac nemoze fungovat lebo ho kokurencia prevalcuje. Taky dobraci ako OWEN skoncili bankrotom. Po 2. svetovej vone pomohol Erhard a dalsi socialnym statom, ale globalizacia, reaganomika, Tatcherova, deregulacia, nizke dane pre bohacov , danovy dumping, rovna dan toto vsetko znicili a nastupuje kapitalizmus 19. storocia. A krestamske KDH sa preslavilo rovmou danou , ktoru USA zrusili na zac. 20 stor. Chystaju podu na vystrel z Aurory.
Submitted by Anonym (bez overenia) on 19 February, 2009 - 16:23.
Pekná otázka. Samozrejme, že nič! Najmä ak zamestnávateľ platí, keď ide napr. o US Steel Košice nie 80, ale 92% normálnej mzdy.
Pýtajme sa však, ako je možné, že kresťanskí demokrati v Nemecku žiadajú predĺženie riadnej pracovnej doby z 38 hodín aj na 45 hodín? A ich partneri, kresťanskí socialisti až na 48 hodín? Včera, na tlačovke KDH, "naši" v rámci riešenia krízy požadujú (namiestio skrátenia pracovného času) predlĺženie pracovného času, presnejšie: predĺženie legálnych nadčasov zo 150 na 200 hodín ročne.
Zo širšieho hľadiska sa týmito otázkami, aj s náčrtom riešenia zaoberám v článku "Za dobrovoľný štvordňový pracovný týždeň" - http://www.krestania.estranky.sk/clanky/nezaradene/za-dobrovolny
Karol Nagy, karol.nagy7@fgmail.com, www.prolife.estranky.sk, 0910/ 101 179
Submitted by Karol Nagy on 20 February, 2009 - 01:28.
Predpovede p. Staněka by som bral s veľkou rezervou, lebo miera ich spoľahlivosti sa blíži k nule.
http://spw.blog.sme.sk/c/169084/Verite-predpovediam-ultrapesimistu-Petra-Staneka.html
Submitted by Martin (bez overenia) on 21 February, 2009 - 11:42.
ale tvrdenia Petra Staněka by som bral s rezervou. Napriek tomu vojenský konflikt sa úplne vylúčiť nedá, hlavne keď budeme voliť takých dobrých a starostlivých politikov, ako Hugo Chávez, Róbert Fico, Evo Morales, Muamar Kaddáfí, Mahmúd Ahmadinežád a pod.
Submitted by Peter M. (bez overenia) on 21 February, 2009 - 19:18.
clanok evidentne pisal clovek ktory nemoze najst svoje miesto v spolocnosti, zije v oblakoch a jeho nazory su rozpoltene a maju velmi daleko k podlozeniu faktami.
Jedna sa o cloveka ktory ma potrebu svoj nazor a svoje presvedcenie vnucovat inym a hodnot nasledne.
Dalsim pointom je fakt, ze uvedeny je zvyknuty na prijem zo sfery, v ktorej nemusi bojovat o klienta, resp. velmi pripomina typickeho pracovnika verejneho sektora. A co sa tyka efektivnosti, uzitocnosti a ucelnosti verejneho sektora tak o tom sa mozu viest diskusie, kazdopadne mas prijem aj ked nepracujes.
Nikto netvrdi ze zivotne prostredie nie je potrebne v dlhodobolm horizonte sledovat, no podla vyjadreni a argumentacii autora sa jedna o puhe gesta, ktore su velmi dobre predavanym marketingovym nastrojom.
PO DALSIE hovorit ze je niekomu lepsie ked pracuje 4 dni namiesto piatich tak s tym sa suhlasit neda, je to kazdeho osobna vec a poukazuje okrem ineho aj na to ze uvedeny nikdy nevedel realne hospodarit, resp. bol zvyknuty na nieco co urcite ma len velmi daleko k priemernemu pracujucemu v slovenskych podmienkach v obdobi financnej krizy.
Co sa mi velmi nepaci je fakt podobny jedne nemenovanej politickej strane na slovensku ... ktora taktiez zneuziva meno najvyssieho ako zasterku a nie je vynimkou ze sa jedna o nastroj politickeho boja.
Submitted by Anonym (bez overenia) on 6 March, 2009 - 21:31.
Tento članok je napísany perfektne a velmi dobre, plne s nim suhlasim aj ked voci autorovi clanku a jeho manzelke mam urcite vyhrady, ohladom urcitych clankou
Submitted by Anonym (bez overenia) on 6 March, 2009 - 21:45.
Komentáre
Súhlas
Úplne súhlasim. Keby sa všetci takto zamysleli nad situáciou bolo by to fajn. Kresťania niekedy strácajú triezvy pohľad na svet a žijú v materializme. O čo viac sú dôležite vzťahy ako veci/peniaze - len to mnohým akosi uteká pomedzi prsty, ... to si už dlho všimam aj vo svojom okoli ...
Pohľad
Tento článok beriem. Naozaj je to hodnotný pohľad na situáciu v čase keď každý vykrikuje KRÍZA! KRÍZA!
To že doteraz tu bola nejaká morálna kríza, sme síce všedci vedeli, ale nevšímali si. Považujem túto momentálnu finančnú krízu za presne načasovanú a naplánovanú, ale ak sa na ňu človek pozrie aj z pohľadu ako to tu napísal autor, tak kríza môže byť pre nás vlastne oslobodením. Podstatné je len to, či sme už natoľko zmagorený konzumom aby sme sa nechali oblbnúť, alebo ešte máme toľko zdravého, sedliackeho rozumu aby sme si spočítali 1+1=2 a vedeli z toho vyťažiť. Minimálne spoločensky, sociálne a nábožensky.
Napríklad, napriek tomuto všetkému humbuku sa aj tak mám lepšie ako sa mali moji rodičia... Ja som z generácie, ktorá má práve teraz malé deti, ktorá ešte zažila pionierske šatky a pamätám sa aj ako som stával u nás v pekárni v rade na chleba. No a čo, možno v nej budem stávať zase, ale možno si aj naše deti začnú konečne vážiť veci, lebo už je na hlavu postavené aby deti mali mobily lepšie a modernejšie ako ich rodičia, aby jedli a pili, len to čo chcú, aby mali všetko značkové a neviem ešte aké. Ja osobne som takúto krízu čakal, hovoril si, kam to až zájde v tom našom konzumnom svete, no a dočkal som sa. Síce ma to prekvapilo, že už, ale dočkal. A som niekde v hĺbke duše aj celkom rád. Možno bude život zase o niečo ťažší, ale možno lepší. A keď sa pozrieme na dejiny, tak po každej kríze, katastrofe, bolo lepšie. Alebo minimálne inak ako pred tým. Ale to už je na nás. Na mne, na tebe, ako bude.
Morálne zastaranie.
Dobrý komentár a s celkovým vyznením, resp. s východiskami sa dá skôr súhlasiť, než nesúhlasiť (čím nechcem povedať, že by bol povrchne lacný, lebo v povrchnom a lacnom komentári sú iba také výroky, s ktorými musia súhlasiť všetci).
Chcem sa však pristaviť pri pojme morálneho zastarania, ktorý podľa autora vymyslela konzumná spoločnosť. Mám voči tomuto tvrdeniu pochybnosti. Technickú vysokú školu som študoval ešte za socializmu a už tam som sa týmto pojmom stretol. Síce skôr okrajovo, lebo podrobnejšie sa týmto zaoberajú skôr ekonómovia, ale predsa by som ten pokrok vo vede a technike úplne nepodceňoval. Také zistenie, že je zariadenie morálne zastarané nás nemusí nabádať len k tomu, aby sme bezcieľne vyhadzovali peniaze za zbytočnosti, ale môže znamenať aj zodpovednosť voči životnému prostrediu a voči bezpečnosti. Toto sa plne týka obnovy automobilového parku, kde nové vozidlá majú výrazne nižšiu spotrebu, teda sú ekologickejšie a sú bezpečnejšie nielen pre posádku, ale aj pre ostatných účastníkov cestnej premávky, teda aj voči chodcom.
Popri ekológii a bezpečnosti netreba zatracovať aj vyššiu efektivitu práce nového stroja, ktorý podnikateľovi prináša konkurenčnú výhodu na trhu. Trh a hospodárska súťaž vedú k lepšiemu uspokojovaniu potrieb každého účastníka trhu a teda aj k lepšej kvalite života. Za to, že niektorí (alebo mnohí) účastníci trhu morálne zlyhávajú, za to trhové hospodárstvo, ani hospodárska súťaž nemôžu.
A ešte jedna drobnosť. Dotýka sa ma, ak Ivan Rončák tvrdí, že ja svojim nakupovaním zaťažujem životné prostredie, podporujem nelegálnu prácu detí a podporujem firmy, ktoré sa správajú korupčne. Ja si totiž tovary vyberám podľa kvality a ceny. A takmer vždy kupujem veci, ktoré potrebujem. Sem tam, si kúpim aj niečo, čo nutne nepotrebujem. Knihu, CD s hudbou, časopis, lístok na koncert, ergonomickú myš k počítaču. A ešte si počkám kým trochu viac zlacnejú, ale čoskoro si kúpim mobilný telefón s GPS. Budem mať radosť z toho, že ku každej fotke, ktorú s ním urobím, budem mať zapísamé aj zemepisné súradnice. Keď som takto hrozne prepadol konzumu, to už nie som dobrý kresťan?
Pred par dnami som si opat
Pred par dnami som si opat pozrel viacere dokumenty od Pala Barabasa s tematikou Tibetu a Himalaji. Ludia zijuci v tychto oblastiach nemaju v porovnani s nami absolutne,ale absolutne nic, nejake policko, strechu nad hlavou a nejaky dobytok. Nasinec by ich oznacil za chudakov. Napriek tomu su to vari najstastnejsi ludia, vnutorne vyrovnani, duchovne bohati, skromni a pokorni. Nieco ako zavist je tam prakticky neznamy pojem. (Samozrejme myslim na oblasti,nezasiahnute komerciou a hlupostami nasho sveta) .V mysli sa mi vynara otazka, ako je mozne, ze u nas,akoze krestanskej krajine a vseobecne v krestanskom svete je to presne opacne.
Neviem, či som dobre pochopil.
Čo si mi chcel svojim príspevkom naznačiť? Hádam to, že dobrým kresťanom budem až vtedy, keď všetko rozdám a zomriem zmrznutý pod mostom? Prepáč, že mám bohatých rodičov a kúpili mi dlhé vedenie.
dlhe vedenie
to bolo len take indiferentne zamyslenie,nic konkretne voci Tebe :)
Indiferentný príspevok nebol zlý.
Ak bol Tvoj príspevok indiferentný, potom si ho nemusel zaradiť ako odpoveď, ale ako nový. Inak obsahovo musím súhlasiť, hoci som v Himalájach, Tibete, Afrike, ani iných rozvojových krajinách nikdy nebol. Nielen v Barabášových filmoch, ale aj v dokumentoch a vyjadreniach ľudí, ktorí sa zúčastnili na misiách, sa často spomína, že tí ľudia sa vedia usmievať a tešiť zo života napriek tomu, že majú nepredstaviteľne ťažký život. Po návrate domov sa čudujú, prečo sú u nás všetci takí zamračení a utrápení, keď si žijú oveľa lepšie. Neviem na toto nájsť úplnú odpoveď, aj keď je pravdou, že v Afrike bezdomovci nemôžu zamrznúť. Asi toto je pre nás tou najväčšou hrozbou, že keď vypadneme z pracovného tempa, tak sa veľmi rýchlo môžeme prepadnúť z našej pomerne dobrej životnej úrovne až na samé dno, čoho dokladom sú aj niektoré skutočné príbehy našich bezdomovcov. Naposledy som počul taký vtip, že bezdomovci sa rozprávajú o kríze a jeden druhého sa pýta, či má medzi svojomi známymi nejakého bankára, alebo finančníka. Po odpovedi "nie" mu povie: "No vidíš, teraz už budeš mať". V prípade tých chudobných afričanov taký veľký prepad asi nie je možný, teda ich perspektíva je relatívne dobrá. Teraz si nerobím nárok na presný popis situácie, je to len jeden uhol pohľadu a celý problém je oveľa zložitejší.
Iná vec, ktorá ma na Tvojom príspevku zaujala je tvrdenie, že (Tibeťania) sú vyrovnaní, duchovne bohatí, skromní a pokorní. No neviem, trochu mi to pripadá, ako podceňovanie našej európskej kultúry a nášho duchovného bohatstva. Pre úplnosť by to chcelo ešte si povzdychnúť, že sme národ holubičí.
Už som chcel aj skončiť, ale jedna vec mi predsa len nedá. Tvrdíš, že (Tibeťania) v porovnaní s nami nemajú nič, teda že sú chudobní. Majú Iba nejaké políčko, strechu nad hlavou a nejaký dobytok. Tak si skús zistiť cenu kravy, ovce a pôdy u nás. Možnože v porovnaní s nami, ktorí máme len starší panelákový byt, morálne zastaralú elektroniku a ojazdené auto sú to v podstate boháči.
Slabulinky text
Slabulinky text, bolestinsky, plny fraz a la Hugo Chavez reznuty kardinalom Korcom....Sak ked je ten konzum taky strasny, ze az rodiny rozvracia, tak zahod mobil, vypni elektriku a chod robit horara do Rudohoria....Teda ak si myslis, ze krestanske hodnoty sa v meste (synomnymum konzumu) nedaju zit. Plastove umelohmotne riady!!! Hroza, ohen a siru na vas! Preco nemas rad igelit, PVC ci PE? Vadi ti mineralka z plastu? Kukni si filmy Barabasa, co tu kolega pise vyssie. Pekne su, az na ten priserny komentar o tom, ako je dobre v dobe kamennej. No sak nech sa paci...
ad: slabulinky text
vazeny plepo, keby ste citali aj ine moje texty (vselikde, za tych 7 rokov, co aktivne pisem, bolo tych medii viac), asi by ste primer k chavezovi nepouzili. Ale k veci: pointou je rozumne minanie a voci prirode ohladuplne konzumentske spravanie. V sucasnych podmienkach: nie dogmatimus odmietajuci auto, pocitac alebo chladnicku. Preferencia umytia porcelanoveho riadu pred jednorazovym plastovym. Preferencia verejnej dopravy pred individualnou za porovnatelnej ucinnosti smerom k cielu. Preferencia mlieka v netetrapaku pred tetrapakom. Atd. A ze televizor treba vymenit vtedy, ked uz technologie pokrocia tak, ze je nepouzitelny alebo je neopravitelne pokazeny. Nie preto, ze sa mi ten stary model zunuje.
Ach jaj...
...na to, ze "aktivne pises" 7 rokov si si, prepac, mohol dat viac zalezat, to za a). Za b): Primer k lavicovemu bolestinstvu si text zasluzi, lebo je ako keby ho pisal nejaky aktivista grínpís po vydarenom zatahu s molotow k. voci mcdonaldu. A za c): Sak nikto Ta nenuti jest umelohmotnymi lyzickami. Jedz z coho chces a co chces a aj tu mineralku si mozes naliat z plastu do pohara. (Mimochodom, keby si si dal namahu a skusil sa na vec pozriet nie okom "politologa", ako sa titulujes, ale okom "prirodnym", tzn. ze si zratas energiu potrebnu na vyrobu taniera a plastu a ked pouzijes koef. napr. ze tanier vyuzijes na jedenie 10 000 x a plast raz, tak si bud isty, ze vyrobenim toho skla zadrbes prirodu viac, nehovoriac o spotrebe vody...). To ale nie je problem, jasne, ze je lepsie jest zo skla. Ale robit z toho pomaly civilizacny problem s jasne zretelnou deliacou ciarou Zlo - Dobro je uplna hlupost. Ako v zasade mat dilemu z mlieka v tetrapaku. Ja osobne uprednostnujem sackove. A aj verejnu dopravu, lebo auto nemam :-) To ma ale nemoze stavat do pozicie, ze je to lepsie ako auto mat a este o tom moralizovat. Mam pocit, ze takymito detinskymi a uplakanymi textami si, my katolici, robime akurat zle...A to je zle. Idem sa teda este kuknut na tych Tvojich 7 spisovatelskych rokov, nech Ta nesudim podla jedneho slabulinkeho textu :-)
Das Kapital od Marxa
je odpoved, ten kapitalista ani inac nemoze fungovat lebo ho kokurencia prevalcuje. Taky dobraci ako OWEN skoncili bankrotom. Po 2. svetovej vone pomohol Erhard a dalsi socialnym statom, ale globalizacia, reaganomika, Tatcherova, deregulacia, nizke dane pre bohacov , danovy dumping, rovna dan toto vsetko znicili a nastupuje kapitalizmus 19. storocia. A krestamske KDH sa preslavilo rovmou danou , ktoru USA zrusili na zac. 20 stor. Chystaju podu na vystrel z Aurory.
Čo je zlé na štvordňovom pracovnom týždni?
Pekná otázka. Samozrejme, že nič! Najmä ak zamestnávateľ platí, keď ide napr. o US Steel Košice nie 80, ale 92% normálnej mzdy.
Pýtajme sa však, ako je možné, že kresťanskí demokrati v Nemecku žiadajú predĺženie riadnej pracovnej doby z 38 hodín aj na 45 hodín? A ich partneri, kresťanskí socialisti až na 48 hodín? Včera, na tlačovke KDH, "naši" v rámci riešenia krízy požadujú (namiestio skrátenia pracovného času) predlĺženie pracovného času, presnejšie: predĺženie legálnych nadčasov zo 150 na 200 hodín ročne.
Zo širšieho hľadiska sa týmito otázkami, aj s náčrtom riešenia zaoberám v článku "Za dobrovoľný štvordňový pracovný týždeň" - http://www.krestania.estranky.sk/clanky/nezaradene/za-dobrovolny
Karol Nagy, karol.nagy7@fgmail.com, www.prolife.estranky.sk, 0910/ 101 179
Ekonóm Staněk: Po kríze môže nasledovať vojenský konflikt
velmi vam odporucam poziet si clanok:
Ekonóm Staněk: Po kríze môže nasledovať vojenský konflikt
http://areopag.christ-net.sk/viewtopic.php?t=3366
"Vizionár" Stanék?
Predpovede p. Staněka by som bral s veľkou rezervou, lebo miera ich spoľahlivosti sa blíži k nule.
http://spw.blog.sme.sk/c/169084/Verite-predpovediam-ultrapesimistu-Petra-Staneka.html
Síce je to mimo témy,
ale tvrdenia Petra Staněka by som bral s rezervou. Napriek tomu vojenský konflikt sa úplne vylúčiť nedá, hlavne keď budeme voliť takých dobrých a starostlivých politikov, ako Hugo Chávez, Róbert Fico, Evo Morales, Muamar Kaddáfí, Mahmúd Ahmadinežád a pod.
clanok evidentne pisal
clanok evidentne pisal clovek ktory nemoze najst svoje miesto v spolocnosti, zije v oblakoch a jeho nazory su rozpoltene a maju velmi daleko k podlozeniu faktami.
Jedna sa o cloveka ktory ma potrebu svoj nazor a svoje presvedcenie vnucovat inym a hodnot nasledne.
Dalsim pointom je fakt, ze uvedeny je zvyknuty na prijem zo sfery, v ktorej nemusi bojovat o klienta, resp. velmi pripomina typickeho pracovnika verejneho sektora. A co sa tyka efektivnosti, uzitocnosti a ucelnosti verejneho sektora tak o tom sa mozu viest diskusie, kazdopadne mas prijem aj ked nepracujes.
Nikto netvrdi ze zivotne prostredie nie je potrebne v dlhodobolm horizonte sledovat, no podla vyjadreni a argumentacii autora sa jedna o puhe gesta, ktore su velmi dobre predavanym marketingovym nastrojom.
PO DALSIE hovorit ze je niekomu lepsie ked pracuje 4 dni namiesto piatich tak s tym sa suhlasit neda, je to kazdeho osobna vec a poukazuje okrem ineho aj na to ze uvedeny nikdy nevedel realne hospodarit, resp. bol zvyknuty na nieco co urcite ma len velmi daleko k priemernemu pracujucemu v slovenskych podmienkach v obdobi financnej krizy.
Co sa mi velmi nepaci je fakt podobny jedne nemenovanej politickej strane na slovensku ... ktora taktiez zneuziva meno najvyssieho ako zasterku a nie je vynimkou ze sa jedna o nastroj politickeho boja.
Tento članok je napísany
Tento članok je napísany perfektne a velmi dobre, plne s nim suhlasim aj ked voci autorovi clanku a jeho manzelke mam urcite vyhrady, ohladom urcitych clankou